۰
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۷

رویارویی تیم‌های ملی فوتبال ایران - لبنان؛ امروز

تیم ملی ایران و لبنان ساعت ۱۵:۳۰ پنج‌شنبه(۲۰ آبان) در آخرین دیدار از دور رفت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در بیروت به مصاف هم می‌روند.
رویارویی تیم‌های ملی فوتبال ایران - لبنان؛ امروز
تیم ملی ایران و لبنان ساعت ۱۵:۳۰ پنج‌شنبه(۲۰ آبان) در آخرین دیدار از دور رفت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در بیروت به مصاف هم می‌روند.
به گزارش ایسنا، در آخرین دیدار از دور رفت مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، تیم ملی ایران و لبنان از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران(۱۴ به وقت محلی) در ورزشگاه صیدا به مصاف هم خواهند رفت.
این دو تیم در شرایطی مقابل هم صف آرایی می‌کنند که شاگردان دراگان اسکوچیچ در چهار دیدار نخست خود ۱۰ امتیاز کسب کرده‌اند و صدرنشین گروه A هستند. در سوی مقابل لبنان به عنوان شگفتی‌ساز این گروه با کسب پنج امتیاز از چهار دیدار خارج از خانه در رتبه سوم قرار دارد و باعث امیدواری هواداران این کشور شده است.
در دیگر بازی‌های این گروه، کره‌جنوبی و امارات با هم دیدار می‌کنند و عراق میزبان سوریه است.
به علت مشکلات مربوط به قطعی برق در کشور لبنان، این بازی در ساعتی نسبتا غیرمعمول برگزار می‌شود و دو تیم باید در اواسط روز به مصاف هم بروند. این دیدار با وجود درخواست مسوولان لبنانی بدون حضور تماشاگران اما با استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود. هم‌چنین گروه داوری از قطر با قضاوت عبدالرحمان الجاسم این دیدار را سوت خواهند زد.
آخرین تقابل ایران و لبنان به سال ۲۰۱۳ میلادی(آذر ۹۲) باز می‌گردد که ایران در چارچوب انتخابی جام ملت‌های آسیا با نتیجه چهار بر یک میزبان خود را شکست دهد.
اما تقابل این دو تیم یادآور تنها شکست تیم ملی ایران برابر لبنان در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش است که تیم ملی در عین ناباوری و در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در بیروت با یک گل مغلوب میزبان خود شد تا راه صعود به جام جهانی دشوارتر از هر زمان دیگری شود. با این حال بعد از این شکست، تیم ملی سه بار متوالی با اختلاف ۴ تا ۵ گل رقیب خود را شکست داده است.
تیم ملی ایران
دراگان اسکوچیچ در شرایطی تیمش را مهیای این دیدار می‌کند که مهدی طارمی را از جمع شاگردانش خط زده است. این موضوع بعد از آن شکل گرفت که طارمی نسبت به اظهارات اسکوچیچ مبنی بر «تاکتیک ناپذیری بازیکنان ایرانی»، در توییترش واکنش نشان داد و در ادامه به علت جواب ندادن به تماس‌های کادرفنی، از فهرست تیم ملی خط خورد.
با این وجود تیم ملی به علت نتایج خوب خود در چهار بازی نخست، از روحیه خوبی برای این دیدار برخوردار است و بازیکنان به خوبی می‌دانند که پیروزی در این بازی‌ و بازی با سوریه، احتمال صعود زودهنگام تیم ملی را افزایش می‌دهد و چه بسا تا بازی برگشت با کره‌جنوبی در سئول، صعود یوزها به جام جهانی قطعی شود.
تا قبل از این، تیم ملی به ترتیب سوریه، عراق و امارات را شکست داد و در آزادی مقابل کره جنوبی متوقف شد تا با همین ۱۰ امتیاز صدرنشین گروهش شود.
تیم ملی از روز یک‌شنبه وارد لبنان شده و تاکنون سه جلسه تمرینی را برگزار کرده و با همین میزان آمادگی به مصاف رقیب خود می‌رود. اسکوچیچ برای این بازی ۲۷ بازیکن را دعوت کرده و به جز طارمی، غایب شاخص دیگری وجود ندارد.
تیم ملی لبنان
همان‌طور که گفته شد لبنان تاکنون فراتر از انتظارها ظاهر شده است. این تیم اگر چه در رتبه سوم گروه قرار دارد اما تا قبل از این دیدار، عراق و امارات را متوقف کرده، سوریه را شکست داده و فقط با یک گل در خانه کره جنوبی شکست خورده که حاکی از عملکرد خوب شاگردان هاسیک است.
این نتایج امیدوارکننده باعث شده لبنانی‌ها با توجه به میزبانی از ۴ دیدار در ۶ دیدار آینده خود، امیدوار به رقم زدن یک شگفتی بزرگ و صعود به جام جهانی شوند.
البته تلاش‌های این کشور برای حضور تماشاگران در ورزشگاه و افزایش توان و روحیه بازیکنان لبنانی بی ثمر بود و قرمزپوشان لبنان باید در ورزشگاه خالی از میهمان‌های خود پذیرایی کنند.
کد مطلب: 157669
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *