۰
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۷

حضور ایران در نمایشگاه کتاب سلیمانیه

خانه کتاب و ادبیات ایران برای نخستین‌بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب در سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه عراق حاضر می‌شود.
خانه کتاب و ادبیات ایران برای نخستین‌بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب در سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه عراق حاضر می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه، خانه کتاب و ادبیات ایران بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب را در حوزه‌های کودک و نوجوان، ادبیات کلاسیک و معاصر، ادبیات پایداری و دفاع مقدس، شعر، ایران‌شناسی، هنر و دین در معرض دید عموم قرار می‌دهد. 
رونمایی از کتاب، دیدار و نشست دانشجویان فارسی‌آموز دانشگاه‌های سلیمانیه با نویسنده کشورمان، نشست مشترک با نویسندگانی از سلیمانیه‌، رایزنی با ناشران برای تبادل رایت، معرفی صنعت نشر ایران به زبان انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و... از دیگر برنامه‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در این نمایشگاه است. 
همچنین نسخه کردی کتاب «عصرهای کریسکان» تالیف کیانوش گلزار راغب با همکاری انتشارات سوره مهر در غرفه جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهد شد. کتاب «لم یزرع» نیز با حضور محمدرضا بایرامی (نویسنده اثر) در این نمایشگاه معرفی و بررسی خواهد شد. 
در نمایشگاه کتاب سلیمانیه از ترجمه کُردی کتاب‌های «گزیده شعر معاصر ایران» و «روی کلماتم باران می‌بارد» که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است با حضور مختار شکری‌پور (مترجم آثار) رونمایی می‌شود. 
آژانس ادبی «دایره مینا» نیز در غرفه جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت و با هماهنگی و رایزنی‌های قبلی با ناشران حاضر در نمایشگاه برای فروش رایت دیدار می‌کند.
سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه با حضور ناشرانی از ۱۵ کشور از امروز ۲۷ آبان آغاز شده و تا ۶ آذرماه ١٤٠٠ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سلیمانیه ادامه خواهد داشت.
کد مطلب: 157896
برچسب ها: کتاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *