۰
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۸

بودجه ۱۴۰۱ به زودی تقدیم مجلس می‌شود

رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ ظرف چند روز آینده تقدیم مجلس می‌شود.
بودجه ۱۴۰۱ به زودی تقدیم مجلس می‌شود
رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ ظرف چند روز آینده تقدیم مجلس می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه مشترک دولت و مجلس که امروز چهارشنبه در محل پارلمان برگزار شد، گفت: شهید مدرس اسوه تقوا، علم و روشنفکری است و مهمترین محوری که در زندگی مدرس وجود داشت پیوند بین معنویت و سیاست بود. محصول جدایی معنویت و سیاست امروز در دنیا کلاهک‌های هسته‌ای بسیار و ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین شده است.
به گفته‌ رئیس دولت سیزدهم، دین می‌تواند زندگی بشر را اداره کند و برای همه نیازمندی‌ها و سوال‌ها پاسخ در خور دارد. محوری‌ترین نکته قانون و قانون مداری است و مهم ترین وظیفه‌ مجلس قانون گذاری است. قانون گذاری، ریل گذاری برای حرکت جامعه است که امروز مجلس بر عهده دارد و امروز مجلس جلوه اراده مردم  و جلوه رای و تشخیص مردم است.  
رئیس جمهور جلوه رای مردم را دارای اهمیت دانست و تاکید کرد: ما جلوه رای مردم را برای قانون گذاری داریم، اما بخش مهم جامعه اجرای قانون است و همگان باید خود را موظف به اجرای قانون بدانند و همه مسئولین، اشخاص و نقش آفرینان باید قانون را اجرا کنند و آن را محور اجرای عدالت در جامعه بدانند.  
رئیس جمهور تاکید کرد که بودجه ۱۴۰۱ ظرف چند روز آینده تقدیم مجلس می‌شود.
رئیس جمهور گفت: بهترین معیار برای اجرای عدالت اجرای قانون است. در قوانین به روز بودن و کارآمدن بودن درست است، ولی نکته مهم تنقیح قوانین است. تنقیح قوانین وظیفه مجلس، دستگاه‌های اجرایی و قوه قضائیه است، اما محوریت برای تنقیح قوانین، مجلس است. مسئله هماهنگی قوا و نهاد‌ها و دست اندرکاران در حکومت یک انسجام است که راهبرد اساسی و ضوررت اجتناب ناپذیر است. نباید به هیچ عنوان اجازه بدهیم انسجام به هم بخورد.
«حاشیه‌ها باید حاشیه بماند و نباید به متن بیاید» رئیس جمهور این جمله را می‌گوید و ادامه می‌دهد: ممکن است نظرات و اختلاف دیدگاه‌هایی باید، ولی این‌ها حواشی است و آنچه متن است انسجام بین قوا و انسجام بین همه دست‌اندرکاران است. حاشیه‌ها باید در حاشیه بماند و هرگز نباید دچار حاشیه‌ها شویم. برای گره گشایی از زندگی مردم و پیشرفت امور مسئله شناسی ضرورت دارد و تشخیص اولویت‌ها در این باب ضرورت است، مسائل زیادی داریم و این مسائل راه حل‌هایی دارد. 
رئیسی گفت: من بار‌ها تاکید کردم که نگاه‌های نخبگانی، دانشگاهی و صاحب‌نظران به ویژه مجلس و کمیسیون‌های تخصصی می‌تواند در جهت حل مسائل در کشور راهگشا باشد. مشورت با دوستان در مجلس که مسئولیت دارند و مشورت با همه صاحب نظران و اندیشمندان را برای خودمان به عنوان یک سرمایه تلقی می‌کنیم و همواره باید این سرمایه را در عمل به عنوان یک عنایت الهی و نعمت خداوند متعال شاکر باشیم.
به گفته‌ی رئیس دولت، درباره راه حل مسائل و دغدغه‌های نمایندگان که این دغدغه ها، دغدغه‌هایی است که در حوزه انتخابیه با آن‌ها برخورد می‌کنند و یا در سطح کشور، مشکل اقتصادی و همچنین مشکلات دیگر، گاهی به صورت ارائه یک طرح جلوه می‌کند این دغدغه و این حق نمایندگان محترم است که می‌توانند طرح بدهند، اما اگر این طرح‌ها با حضور کارشناسان دولت و بخش‌های مختلف از غنایی برخوردار شوند ما در عمل دچار مشکل نمی‌شویم و اجرای این طرح‌ها که بعد‌ها به صورت قانون خواهد بود آسان‌تر می‌شود.
رئیسی گفته است، اینکه برخی در سخنانشان و در رأس همه رهبری معظم انقلاب در نشستی که مجلسی‌ها خدمت ایشان بودند تاکید کردند بر لایحه و لایحه هم تقدم دارد شاید دلیل آن همین باشد که لایحه در بردارنده یک کار کارشناسی در بخش‌های اجرایی است. ضمن این که حق نمایندگان همواره محفوظ است، اما من تاکید می‌کنم که طراحان محترم حتماً از دیدگاه‌ها و نظرات دولت و بخش‌های مربوطه تخصصی استفاده کنند تا طرح‌ها نیز همانند لوایح از یک غنایی برخوردار شوند که در عمل ما دچار مشکل نشویم.  زمانی که این طرح‌ها به قانون تبدیل شد دولت ملزم به اجراست و حتماً این اجرا باید دنبال شود.
کد مطلب: 158285
برچسب ها: لایحه بودجه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *