۰
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۷

معرفی هیات داوران نهایی جشنواره قصه‌گویی

هیات داوران نهایی و منتقدان بخش‌های «بین‌الملل»، «آیینی‌سنتی» و «ملی» جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
معرفی هیات داوران نهایی جشنواره قصه‌گویی
هیات داوران نهایی و منتقدان بخش‌های «بین‌الملل»، «آیینی‌سنتی» و «ملی» جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسامی هیات داوران نهایی و منتقدان بخش‌های «بین‌الملل»، «آیینی‌سنتی» و «ملی» بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.
سارا قصیر بازیگر، کارگردان و قصه‌گو لبنانی، گیتی خامنه مجری و گوینده باسابقه برنامه‌های تلویزیونی کودک و منصور ضابطیان روزنامه‌نگار، کارگردان و تهیه‌کننده و مجری رادیو و تلویزیون داوری آثار بخش «بین‌الملل» را در روزهای ۲۵ و ۲۶ آذر ۱۴۰۰ انجام می‌دهند. همچنین سعید حسام‌پور رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز و سعید مجیدی مدرس صداسازی و فن‌بیان و مشاور علمی جشنواره، منتقدان این بخش هستند.
منتقدان معرفی شده، طی روزهای برگزاری جشنواره در نشست‌های ویژه‌ای اجرای قصه‌گویان منتخب جشنواره را نقد و بررسی می‌کنند.
بر اساس این گزارش محمدرضا یوسفی نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، داوود فتحعلی‌بیگی پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون و مرشد مهدی چایانی هنرمند و نقال پیشکسوت، آثار بخش «آیینی‌سنتی» را در روز ۲۷ آذر داوری می‌کنند و اردشیر صالح‌پور نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر ، بهاره جهاندوست نقال، مجری و مدرس شاهنامه‌خوانی و علی خانجانی نویسنده و صاحب‌نظر در عرصه قصه‌گویی منتقدان این بخش هستند.
مریم سعادت بازیگر، عروسک‌گردان و مجری، محمد مسلمی کارگردان و بازیگر برنامه‌های تلویزیونی و مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر کتاب‌های کودک ونوجوان داوری آثار بخش «ملی» را در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذر برعهده دارند. حامد زحمتکش بازیگر و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان و سعید مجیدی مدرس صداسازی و فن‌بیان به عنوان منتقد، این بخش را همراهی می‌کنند.
۴۰ قصه‌گو در بخش «بین‌الملل»، ۱۱ قصه‌گو در بخش «آیینی‌سنتی» و ۲۶ قصه‌گو در بخش «ملی» داوری می‌شوند.
همچنین ۴ قصه‌گوی برگزیده به اجرای قصه‌های خود با زبان اشاره برای کودکان و نوجوانان ناشنوا  می‌پردازند.
بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی از ۲۵ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.
کد مطلب: 158679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *