۰
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۱

واکسن؛ شرط فعالیت رانندگان حمل ونقل عمومی

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری که واکسن نزده‌اند، ممنوع است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری که واکسن نزده‌اند، ممنوع است.
مرتضی ضامنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به الزام اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، افزود: تمامی رانندگان حمل و نقل درون شهری (تاکسی‌های درون شهری، اینترنتی، آژانس‌های تاکسی تلفنی و سرویس مدارس) که تا کنون از انجام واکسیناسیون کرونا خودداری کرده اند، پروانه فعالیت آنها لغو می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در خصوص دستورالعمل‌ها، الزامات و فرآیند اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در ناوگان حمل و نقل درون شهری گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای مؤثر طرح مدیریت هوشمند بیماری کووید۱۹ و  بیماری های همه گیر) سامانه ایران من(دستورالعمل این فرآیند ابلاغ و لازم الاجرا  است.
 وی افزود: در اجرای این طرح فعالیت رانندگان تاکسی‌های درون شهری، اینترنتی، آژانس‌های تاکسی تلفنی و سرویس مدارس، مشروط به تزریق واکسن و نیز قرار نداشتن در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا است.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: آن دسته از رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری که الزامات مقرر را رعایت نکنند در گام نخست پلاک فعالیت آنها غیر فعال خواهد شد.
ضامنی ادامه داد: در گام بعدی در صورت اصرار رانندگان برعدم رعایت الزامات مقرر و عدم واکسیناسیون، ظرف یک هفته پس از غیرفعال شدن، برابر جدول تخلفات کمیته انضباطی رسیدگی و اقداماتی شامل جریمه، توبیخ و توقف چند روزه خودرو مواجه و در نهایت پروانه فعالیت این دسته از رانندگان لغو و تمدید نخواهند گشت.
به گزارش ایرنادر حال حاضر ۳۱۸ هزار تاکسی در کشور و بیش از ۷۶ هزار دستگاه تاکسی در تهران فعال هستند که مسافران را جابه جا می کنند که بنا بر آخرین آمار ارایه شده  ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۵۰۰ راننده تاکسی فوت کردند.
کد مطلب: 160246
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *