۰
يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰

آغاز عملیات ارتش عراق علیه داعش از ۴ محور

پس از حمله داعش در استان دیالی که منجر به کشته شدن ۱۱ سرباز عراقی شد ، منابع خبری امروز(یکشنبه) گزارش دادند که ارتش این کشور حملات گسترده‌ای را علیه داعش آغاز کرده است.
پس از حمله داعش در استان دیالی که منجر به کشته شدن ۱۱ سرباز عراقی شد ، منابع خبری امروز(یکشنبه) گزارش دادند که ارتش این کشور حملات گسترده‌ای را علیه داعش آغاز کرده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شعلان الکاملی، ستوان یکم پلیس دیالی اعلام کرد که ارتش عراق عملیات گسترده‌ای را از چهار محور برای شکار باقی‌مانده‌های عناصر داعش در استان دیالی شروع کرد.
وی افزود، این عملیات با حضور نیروهای ویژه واکنش سریع وزارت کشور، نیروهای بسیج مردمی موسوم به "حشد الشعبی" و همچنین با پوشش هلیکوپترهای ارتش عراق انجام می‌گیرد.
طالب موسوی، فرمانده عملیات دیالی نیروهای حشد الشعبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات از ساعت هفت صبح امروز آغاز شد.
موسوی گفت: این عملیات برای شکار باقی‌مانده‌های نیروهای داعشی در منطقه "العظیم" شروع شده است.
موسوی تصریح کرد که هدف از این عملیات، تنگ‌تر کردن حلقه محاصره، نگه داشتن یک خط مسدود کننده در حوضه رودخانه العظیم در بخش‌های شرقی و غربی آن و نگه داشتن خط النعمان تا انتهای دهانه ورودی رودخانه العظیم به  جنوب دجله است.
جمعه گذشته در حمله داعش به مقر ارتش عراق در منطقه العظیم دیالی، یک سرهنگ و ۱۰ سرباز عراقی کشته شدند.
به دنبال این حمله، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، دستور تحقیقات فوری در مورد این حمله و اقدام سریع برای شکار باقی‌مانده‌های داعش را صادر کرد. 
او در بیانیه‌ خود بر مجازات تروریست‌هایی که مرتکب این عمل بزدلانه شدند، تاکید کرد.
در همین راستا وزیر دفاع عراق فاش کرد که در ماجرای حمله داعش و به تبع آن کشته شدن ۱۱ سرباز، قصور نیروهای ارتشی دیده می‌شود. 
وی اضافه کرد که این حادثه نتیجه سهل انگاری در سطح مدیران سطح پایین و متوسط ارتش صورت گرفته است.
مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر نیز در پی حمله داعش در دیالی از دولت خواست تا توانمندی‌های ارتش را تقویت کند.
کد مطلب: 160483
برچسب ها: داعش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *