۰
سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۴

عراق: تنها پنج درصد داعش باقیمانده است

وزیر دفاع عراق تاکید کرد که این کشور بیشتر توانایی‌ها و امکانات داعش را از بین برده است
عراق: تنها پنج درصد داعش باقیمانده است
وزیر دفاع عراق تاکید کرد که این کشور بیشتر توانایی‌ها و امکانات داعش را از بین برده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، جمعه عناد، وزیر دفاع عراق در سخنانی گفت: ما توانستیم بیشتر توانایی‌ها و امکانات نظامی داعش در عراق را از بین ببریم و قدرت این گروه بیشتر از ۵ درصد نیست. جنگ با داعش هوشیاری نیروهای امنیتی و استفاده از پهپادها را به جای نیروهای زرهی و تانک‌ها می‌طلبد.
جمعه عناد نسبت به انتشار اطلاعات امنیتی اشتباه در شبکه‌های اجتماعی درباره عملیات داعش هشدار داد و گفت: این مساله می‌تواند تاثیر بدی بر امنیت کشور بگذارد.
وی درباره تحرکات داعش از طریق مرزها با سوریه گفت: خط مرزی با سوریه از القائم تا ربیعه کاملاً امن و تحت نظارت کامل امنیتی است و برج‌های مراقبتی در مرزها مستقر هستند که عراقی‌ها بر آن نظارت دارند.
عناد درباره امکانات نظامی ارتش گفت: ما ۳۲ جنگنده اف ۱۶ در اختیار داریم که می‌تواند با هر هدفی مقابله کند. ارتش تعداد زیادی جنگنده روسی دارد؛ اما این جنگنده‌ها از کار افتاده‌اند. ما به زودی چهار رادار پیشرفته را تحویل خواهیم گرفت و قراردادهایی برای خرید ۱۴ مورد دیگر نیز امضا کرده‌ایم. جنگنده‌های آمریکایی که در عراق هستند همچنان فعالیت‌شان ادامه دارد و از حدود ۱۰ سال پیش از طریق شرکتی در پایگاه بلد در شمال بغداد سرویس می‌شوند. ارتش همچنین ۲۴ جنگنده کره‌ای دارد.
وی درباره حمله اخیر داعش به شهر العظیم در استان دیالی که به کشته شدن ۱۱ نظامی عراقی منجر شد، گفت: شش مسؤول نظامی به دنبال این حادثه مجازات شدند. این حادثه به دلیل کوتاهی رخ داد و احتمالاً نیروها خواب بوده‌اند.
کد مطلب: 160589
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *