۰
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۷

مدیران استقلال و پرسپولیس مقصرند

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: مدیران استقلال و پرسپولیس در سالهای گذشته مقصر حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند. مدیران فعلی نیز فقط به فکر نتیجه نباشند، در غیر این صورت سال آینده هم حذف می‌شوند.
رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: مدیران استقلال و پرسپولیس در سالهای گذشته مقصر حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند. مدیران فعلی نیز فقط به فکر نتیجه نباشند، در غیر این صورت سال آینده هم حذف می‌شوند.
به گزارش ایرنا، «داریوش مصطفوی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم خیریه‌ای که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره حذف سرخآبی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: آنها خودشان حذف شدند و کسی حذف‌شان نکرد. پرسپولیس ۳۶ و استقلال ۳۵ ایراد دارند و حذف از آسیا تقصیر مدیران ۲ باشگاه است. مدیران فعلی باشگاه‌ها تقصیر ندارند؛ بلکه مشکلات از ۲۰ یا ۳۰ سال قبل پابرجا مانده است. تاکنون گزارشی نشده که مصطفی آجورلو و رضا درویش مدیران عامل استقلال و پرسپولیس کاری کرده یا نکرده‌اند. آنها نباید در باد مسائل بخوابند. گل‌گهر حداقلِ ایراد را داشت.
وی تاکید کرد:‌ مدیران ۲ باشگاه فقط به فکر نتیجه در لیگ یا حفظ پُست خود نباشند؛ در غیر این صورت سال آینده هم از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شوند.
مصطوفی در مورد وعده «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان به خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس، گفت: ورود دو باشگاه به فرابورس بسیار مبارک است. اما در تقسیم‌بندی سهام نباید دیکتاتوری تصمیم بگیرند. از طرفی ۲ شرکتی که گفته می‌شود خریدار دو باشگاه هستند (دو اُپراتور تلفن همراه)، متصل به دولت هستند. با این حال سرخآبی‌ها بدهی‌ خود را اعلام کردند و تصمیم‌گیران به فکر این مسئله هستند. استقلال و پرسپولیس زیان‌ده هستند و شرکت زیان‌ده نمی‌تواند وارد بورس شود.
مصطفوی گفت:‌ در تقسیم سهام باید خیلی دقت کنند. مردم می‌گویند سهام را به خودشان می‌دهند. مسائل امنیتی را در نظر بگیرند، اما نه اینکه فقط گروه‌های خاص بتوانند از سهام بهره‌برداری کنند. من می‌گویم مردم را وارد بازی کنید. امام خمینی (ره) می‌گفتند که امید و اتکای من به مردم است. شما بالاتر از امام (ره) نیستید و باید به مردم اتکا کنید.
وی همچنین با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت:‌ تیم ملی زمانی به فدراسیون فوتبال تحویل داده شد که هیچکس حتی پنج درصد هم امید صعود به جام جهانی نداشت. در مرحله قبل از عراق و بحرین شکست خورده بودیم و اوضاع به نوعی خراب بود. این فدراسیون میان بازیکنان همبستگی به وجود آورد و بزرگترین کار را کرد. تیم ملی چیزی نداشت و مردی بی‌ادعا را آوردند که دیدیم باشگاه‌های داخلی با او چه کرده بودند.
مصطفوی با تمجید از عملکرد تیم ملی با دراگان اسکوچیچ بیان کرد: تیم ملی با این مربی در ۱۵ دیدار ۱۴ پیروزی به دست آورد. این آمار کجای تاریخ فوتبال رقم خورده است؟ کی‌روش در طول دوران حضورش در ایران ۱۶ میلیون دلار پول گرفت و نه تنها یک جام کوچک، بلکه یک پیت حلبی هم برای مملکت نیاورد. اسکوچیچ با دست خالی و یک‌هزارم هزینه کی‌روش کار می‌کند و تیم ملی را به این عظمت رساند. متأسفانه در این موضوع هم کنار یکدیگر نیستیم.
وی در مورد بحث تغییرات در کادر فنی تیم ملی در آستانه جام جهانی تاکید کرد:‌ اسکوچیچ باید برای جام جهانی در تیم ملی بماند. زمانی که یک ساختمان تکمیل شده و فقط یک پریز مانده تا برق را روشن کنید، کدام بی‌انصافی اجازه نصب پریز را نمی‌دهد؟ می‌بینم که فدراسیون کارهای لازم را انجام می‌دهد تا اسکوچیچ در تیم ملی بماند. یک مربی کم‌هزینه آوردیم اما شکرگزار نیستیم و شاید معتقدیم باید حتما ۲۰ میلیون دلار برای جذب یک مربی پرداخت کنیم.
رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فدراسیون با تبعیض مبارزه می‌کند، عنوان کرد: عمده گرفتاری فدراسیون فوتبال مربوط به هزینه‌هاست. فدراسیون پول بلیت رفت و برگشت ندارد و دولت باید کمک کند. ۱۸ تیم ملی در رده آسیایی و جهانی داریم که خرج دارند. هر که طاووس خواهد، جور هندوستان کشد.
«امیر عابدزاده» امروز (چهارشنبه) در زمین چمن آکادمی ملی المپیک حاضر شد تا در یک کار خیرخواهانه نقش‌آفرینی کند. او مقابل برخی جوانان مبتلا به سرطان قرار گرفت تا در ضیافت پنالتی با آنها شرکت داشته باشد. در این مراسم افرادی همچون احمدرضا عابدزاده، حمید استیلی و داریوش مصطفوی نیز حضور داشتند.
مصطفوی پیشکسوت فوتبال در خصوص این مراسم گفت: وظیفه ورزش و ورزشکاران این است در کنار عزیزانی باشند که آسیب‌پذیر هستند و از ناهنجاری‌های زندگی آزار می‌بینند. این بازدیدها کمک‌ می‌کند تا آنها وارد اجتماع شوند و زمانی که روحیه اجتماع قوی شد، انگیزه این عزیزان بالا می‌رود.
وی افزود: به نظر من به جای این تعداد باید ۲۰ هزار نفر در این مراسم خیریه حاضر می‌شدند. حضور ما ممکن است باعث خوشحالی این عزیزان شود و به نظر من هر کسی به این اجتماع‌ها نیاید، باخته است. کسی که به این مراسم‌ها می‌آید، صاحب همه چیز می‌شود و خوشحالم که اهالی جامعه فوتبال را اینجا می‌بینم. افراد دیگری که بزرگ شدن خود را مدیون این بچه‌ها هستند،‌ باید به این مراسم‌ها بیایند، اما همه چیز یک طرفه شده است. این بچه‌ها کمک کردند که کسانی مانند علی دایی بزرگ شوند.
کد مطلب: 160829
برچسب ها: داریوش مصطفوی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *