۰
جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۴

میزبانی فینال لیگ قهرمانان از روسیه گرفته شد

اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) در بیانیه‌ای امتیاز میزبانی فینال فصل جاری لیگ قهرمانان را از روسیه سلب کرد و آن را به فرانسه داد.
اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) در بیانیه‌ای امتیاز میزبانی فینال فصل جاری لیگ قهرمانان را از روسیه سلب کرد و آن را به فرانسه داد.
به گزارش روز جمعه ایرنا، یوفا طی روزهای اخیر و بدنبال تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، تحولات این منطقه را به منظور تصمیم‌گیری در مورد میزبانی سن‌پترزبورگ از فینال لیگ قهرمانان اروپا زیر ذره‌بین قرار داده بود.
این نهاد اروپایی امروز در بیانیه‌ای ضمن سلب میزبانی از روسیه، اعلام کرد که فینال فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی ورزشگاه استادوفرانس واقع در سن‌دنی فرانسه برگزار خواهد شد.
تاریخ و ساعت برگزاری این دیدار دستخوش تغییر نشده و طبق برنامه اولیه راس ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه ۲۸ ماه مه ۲۰۲۲(هفتم خردادماه ۱۴۰۱) انجام خواهد شد.
یوفا همچنین در ادامه اعلام کرد که بنا به تصویب کمیته اجرایی در جریان جلسه فوق‌العاده امروز، باشگاه‌های و تیم‌های ملی روسیه و اوکراین حاضر در رقابت‌های تحت پوشش این نهاد اروپایی، ملزم هستند تا اطلاع ثانوی دیدارهای خانگی خود را در زمین بی‌طرف برگزار کنند.
به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنج اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد دومین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارها دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.
پوتین بامداد پنجشنبه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
کد مطلب: 161422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *