۰
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۴
رئیس ستاد تبلیغات ترامپ بازداشت شد

آغاز بگیر و ببندهای رسوایی «راشاگیت»

اگرچه آمریکایی‌ها به خوردن و طبخ غذاهای سریع یا همان فست فود شهره هستند اما اوضاع در عرصه سیاسی به شدت متفاوت است. وقوع یک حادثه سیاسی براساس یک سناریوی نگاشته شده توسط حکومت ایالات‌متحده نیازمند زمان است.
آغاز بگیر و ببندهای رسوایی «راشاگیت»
اگرچه آمریکایی‌ها به خوردن و طبخ غذاهای سریع یا همان فست فود شهره هستند اما اوضاع در عرصه سیاسی به شدت متفاوت است. وقوع یک حادثه سیاسی براساس یک سناریوی نگاشته شده توسط حکومت ایالات‌متحده نیازمند زمان است.
به گزارش مردم سالاری انلاین، واشنگتن و لابی‌های قدرت در واشنگتن از همان روز نخست ورود ترامپ به کاخ سفید تلاش کردند این موطلایی مهارنشدنی را از اریکه قدرت پایین بکشند یا حداقل شرایطی فراهم کنند که او برای دوم نتواند کاندیدا شود. توجه ویژه رسانه‌های آمریکایی به شباهت‌های ترامپ با نیکسون و خاطره رسوایی «واترگیت» پای عنوان رسوایی «راشاگیت» را وسط کشید.
 قطعا ارتباطاتی سرّی بین رئیس جمهوری آمریکا و کرملین در دوران انتخابات الکترال وجود داشته است و پای بسیاری از نزدیکان حلقه اول ترامپ در رسوایی «راشاگیت» گیر است.  «هیلاری کلینتون» کاندیدای شکست خورده انتخابات الکترال رسما اعلام کرده که سرمایه مورد نیاز درباره این تحقیقات را می‌پردازد و غول‌های رسانه‌ای دموکرات‌ها نیز هیزم آتش «راشاگیت» را زیاد می‌کنند. نکته جالب اینجاست که برخی از چهره‌های شاخص جمهوری خواهان و سناتورهای برجسته نیز بدشان نمی‌آید که ترامپ با سرافکندگی از عرصه سیاسی ایالات‌متحده حذف شود.
آغاز صدور کیفرخواست «راشاگیت»
«رابرت مولر» بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در مورد مداخله روسیه در انتخابات این کشور مجوز صدور کیفرخواست علیه فرد یا افراد خاصی را دریافت کرده است. ترامپ فعالیت در این زمینه را توطئه علیه خود و همراهانش می‌داند. به گزارش شبکه‌های خبری آمریکایی «سی ان ان» و «ان بی سی» هیئت ژوری دادگاهی در واشنگتن با تقاضای رابرت مولر برای پیگرد قضایی فرد یا افرادی موافقت کرده است. مولر، رئیس پیشین اف‌بی‌آی، از سوی وزارت دادگستری آمریکا به عنوان بازرس ویژه برای بررسی مداخله روسیه در انتخابات و همچنین میزان آگاهی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ از این مسئله منصوب شده است.
مولر علاوه بر این موظف است که در باره «کارشکنی» ترامپ در ماجرای مداخله روسیه در انتخابات و جلوگیری از اجرای عدالت شفاف‌سازی کند.
نام فرد یا افرادی که قرار است مورد پیگرد قانونی قرار گیرند و همچنین اتهامات آنها فاش نشده است.
شامگاه روز یکشنبه، «آدام شیف» عضو کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در این رابطه از دو نفر نام برده است: «مایکل فلین» مشاور پیشین دونالد ترامپ در زمینه امنیت ملی و «پل مانافورت» رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ.
بازداشت مغز تبلیغاتی ترامپ
در همین رابطه،پل مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه هشتم آبان خود را به مقام‌های دفتر پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در شهر واشنگتن تسلیم کرد.
مانافورت از جمله به «توطئه علیه آمریکا، ‌تقلب مالیاتی و پولشویی» متهم شده است. در این حال، ریک گیتس،‌ همکار پل مانافورت، نیز خود را به اف‌بی‌آی معرفی کرده است.
این دو با اتهاماتی مربوط به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته آمریکا روبه‌رو هستند.پل مانافورت و همکارش درحالی‌که به ساختمان اف‌بی‌آی وارد می‌شدند از سوی خبرنگاران شناسایی شدند. آقای مانافورت نخستین متهمی‌است که از زمان انتخاب رابرت مولر، رئیس پیشین اف‌بی‌آی، برای رسیدگی به پرونده دخالت روسیه احضار می‌شود. او روز ۲۷ اردیبهشت از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده، انتخاب شده بود. ماموران اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، در ماه ژوئیه امسال به خانه پل مانافورت یورش بردند و مدارکی را از آنجا ضبط کردند.
پل مانافورت بین ماه‌های ژوئن تا اوت سال ۲۰۱۶ میلادی مدیر کمپن انتخاباتی دونالد ترامپ بود. وی سپس به دلیل انتشار گزارش‌هایی در مورد دریافت غیرقانونی میلیون‌ها دلار از حزب هوادار روسیه «مناطق» به رهبری ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق اوکراین، استعفا کرد.

واکنش‌های خشمگینانه ترامپ
پیش از این، رئیس جمهوری آمریکا، روز یکشنبه در توئیتر خود واکنش‌ خشمگینانه‌ای به تحقیقات رسمی‌درباره اتهام ارتباط ستاد انتخاباتی‌اش با روسیه نشان داده بود.دونالد ترامپ هم همواره این اتهام‌ها را بی‌اساس خوانده و حملات را متوجه هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی‌اش کرده است.
در این ارتباط، وی هفته گذشته در توئیتر خود با انتقاد از اینکه کمپین هیلاری کلینتون و کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا مخارج تهیه اخبار دروغ در مورد دخالت روسیه را علیه او تامین کردند، نوشت که در اینجا،‌ قربانی رئیس جمهور است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، نیز اتهام‌ دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده ‌است.در این میان،‌ رابرت مولر به انجام تحقیقاتی در مورد اتهام‌های مربوط به «جلوگیری از اجرای عدالت» مشغول است.
مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا، روز ۱۶ دی‌ماه، در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای این کشور اعلام کردند روسیه «بی‌تردید» در انتخابا آمریکا دخالت کرده و «حملات سایبری» آن کشور، «تهدیدی بزرگ» برای ایالات متحده است. دولت آمریکا در مهرماه، رسما دولت روسیه را متهم کرده بود که در راستای تاثیر گذاشتن بر نتیجه انتخابات، به سایت‌های نهادها و گروه‌های سیاسی حمله سایبری کرده است. طرح شهادت«مایکل فلین» رئیس اخراجی پلیس فدرال آمریکا برنامه دوستان قدیمی‌وی قطعا برای ترامپ گران تمام می‌شود. بگیر و ببندهای «راشاگیت» که با دستگیری مغز تبلیغاتی ترامپ آغاز شد می‌تواند حتی گریبان داماد رئیس جمهوری آمریکا را بگیرد. «جاردکوشنر» در یک جلسه با وکیل نزدیک به کرملین در حضور افسر کا.گ.ب درخواست اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون کرده بود.
گزارش : علی ودایع
 
کد مطلب: 76200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *