۰
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۰

به دنبال جنگ با روسیه نیستیم

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو خواستار توقف فوری عملیات نظامی روسیه در اوکراین شد و افزود ناتو به دنبال جنگ با روسیه نیست.
 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو خواستار توقف فوری عملیات نظامی روسیه در اوکراین شد و افزود ناتو به دنبال جنگ با روسیه نیست.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو مسکو را متهم کرد به مناطق مسکونی اوکراین حمله کرده است و خواستار توقف فوری عملیات نظامی این کشور در اوکراین شد.
استولتنبرگ بار دیگر تاکید کرد ناتو به دنبال جنگ با روسیه نیست. 
از سوی دیگر «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس نیز اعلام کرد کشورش طرحی برای مشارکت در عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین ندارد. 
استولتنبرگ پیشتر گفته بود: حمله روسیه به اوکراین نقض قوانین بین المللی و اقدامی متجاوزانه علیه قلمرو کشوری که در صلح به سر می برد و تهدید جدی برای اروپا است. بنابراین ما از روسیه می خواهیم تا فورا اقدام نظامی خود را متوقف کند، نیروهای خود را از اوکراین خارج  کند و مسیر دیپلماسی را برگزیند. ما قویا از قلمرو و حاکمیت اوکراین حمایت می کنیم و اوکراین حق دفاع از خود را دارد. 
به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد ششمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. 
کد مطلب: 161548
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *