۰
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۶

چگونه می توان به کانادا مهاجرت کرد؟

چگونه می توان به کانادا مهاجرت کرد؟
کشور کانادا کشوری مهاجر پذیر در شمال قاره آمریکا که از سمت مرزهای شمالی با قطب شمال و از سمت مرزهای جنوبی با ایالات متحده آمریکا همسایه می باشد. این کشور دارای امنیت بالا، کیفیت آموزشی مورد تایید جهانی، منابع غنی، امکانات زندگی بالا و... می باشد. تمامی این موارد سبب ایجاد انگیزه برای مهاجرت به این کشور می گردد. افراد زیادی از سراسر دنیا تمایل به زندگی در این کشور دارند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که تمایل دارید به این کشور مهاجرت نمایید می توانید این نوشتار که توسط کارشناسان موسسه ملک پور نگارش شده است را تا انتها مطالعه نمایید و پس از آشنایی کامل با انواع روش ها تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید.
 
راه های مهاجرت به کانادا
افرادی که تمایل داشته باشند به کشور کانادا مهاجرت نماید باید یکی از روش های قانونی مهاجرت به این کشور را بر گزینند. برای مهاجرت به کانادا 6 کتگوری مهاجرت وجود دارد از جمله: ازدواج، تولد، افراد خاص، سرمایه گذاری، تحصیل، کار می باشند. هر یک از این روش ها دارای ویژگی های خاص خود هستند که فرد باید با در نظر داشتن ویژگی های مسیر مهاجرتی خود، شرایط لازم را مهیا نماید راه های که عموماً افراد برای مهاجرت به کانادا انتخاب می نمایند از جمله کار، سرمایه گذاری و تحصیل است. در روش تحصیلی متقاضی با تحصیل در مدارس، دانشگاه ها و کالج ها می تواند دراین کشور اقامت داشته باشد. در روش کاری هدف متقاضی از مهاجرت به کانادا کار در شرکت ها و کمپانی های متعدد خواهد بود و شخص می تواند با داشتن کارفرما یا شرکت در برنامه اسکیل ورکر ویزای کاری دریافت نماید. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می تواند از طریق ثبت شرکت، استارت آپ، کارآفرینی در کشور کانادا باشد. در ادامه توضیحاتی در مورد روش ثبت شرکت و روش تحصیلی برای آشنایی بیشتر شما با این روش ها توسط کارشناسان مجموعه MIE ارائه داده می شود.
مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت
 ثبت شرکت در کانادا که از جمله راه های سرمایه گذاری است، می تواند در انواع مختلف شرکت ها باشد و موضوعات متفاوتی را در بر بگیرد. اگر فردی بخواهد از طریق ثبت شرکت به کانادا مهاجرت نماید دو راه خواهد داشت. متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت می تواند شرکت خود را در قالب کارآفرینی یا استارت آپ ثبت نماید و از این طریق به کانادا مهاجرت نماید. یا شخص می تواند از طریق کار شرکت اقدام نماید. در این روش فرد با ثبت شرکت در کانادا و استخدام در شرکت مورد نظر می تواند به این کشور مهاجرت نماید. در این روش فرد باید تایید LMIE را داشته باشد تا بتواند دعوتنامه کاری دریافت نماید.
 
هزینه ثبت شرکت در کانادا
ثبت شرکت انواع مختلف دارد و فرد با توجه به نوع مورد نظر باید هزینه های لازم را در نظر داشته باشد. هزینه های ثبت شرکت می تواند در هر ایالات متفاوت باشد. کارشناسان موسسه مشاوره ای MIE متوسط هزینه های ثبت شرکت در استان های مختلف را حدود 326 تا 450 دلار برآورد نموده اند. فرد باید برای ثبت شرکت خود این میزان مبلغ را در نظر داشته باشد.
بیزینس پلن برای ثبت شرکت در کانادا
یکی از مهم ترین مدارکی که فرد باید برای ثبت شرکت در کانادا در نظر داشته باشد بیزنس پلن است. همانطور که گفته شد ثبت شرکت در انواع کسب و کارهای امکان دارد ولی فرد باید در ابتدا برای شروع و تایید کسب و کار خود نقشه راه داشته باشد این نقشه راه همان بیزنس پلن است که می تواند توسط خود فرد نوشته شود و هم می تواند طرح و ایده و رزومه خود را بسپارد به شرکت های مرتبط تا برای وی بیزنس پلن نگارش کنند.
مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
تحصیل در کانادا با وجود امکانات تحصیلی بالا، نظام تحصیلی مورد تایید جهانی، دانشگاه های برتر و... می تواند مقصد مناسبی برای دانشجویان و محصلان باشد. متقاضیانی که تمایل دارند ادامه تحصیل خود را در کشور کانادا بگذرانند، باید بدانند که تحصیل در این کشور به دو زبان انگلیسی یا فرانسوی صورت می پذیرد. فلذا متقاضی باید به یکی از این دو زبان آشنایی کافی داشته و مدرک زبان مورد نیاز جهت تحصیل در مقطع مورد نظر ارائه نماید. برای مهاجرت تحصیلی به کانادا در صورت داشتن شرایط لازم، متقاضی باید در ابتدا از مرکز آموزشی مورد نظر پذیرش اخذ نماید و سپس فرد با داشتن پذیرش تحصیلی می تواند برای اخذ ویزا تحصیلی اقدام نماید.
مدارک ویزای تحصیلی کانادا
متقاضیانی که قادر به اخذ پذیرش تحصیلی از مرکز آموزشی مورد نظر گشته اند می توانند اکنون به کشور کانادا مهاجرت نمایند. برای مهاجرت به کشور کانادا فرد باید ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نموده و پس از حضور در کانادا مجوز تحصیل دریافت نمایند. برای اخذ ویزا متقاضی باید مدارکی را به سفارت ارائه نماید که در صورت تایید وی می تواند ویزای کانادا را دریافت نماید. این مدارک شامل موارد زیر می گردد:
  • نامه پذیرش تحصیلی
    مدرکی دال بر تمکن مالی
    مدارک شناسایی
    پاسپورت
    رزومه تحصیلی
برای کسب اطلاعات جامع تر در رابطه با ویزای تحصیلی کانادا به این لینک مراجعه کنید:
https://malekpourmie.net/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7/

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا
برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا فرد باید هزینه های این نوع مهاجرت را در نظر داشته باشد. هزینه ها اعم از هزینه تحصیل، هزینه زندگی، هزینه اقدامات ویزا و... می باشد. هزینه زندگی برای یک فرد دانشجو در کشور کانادا به طور میانگین حدود 1000 تا 1500 دلار می باشد. هزینه تحصیل می تواند با توجه به مقطع متفاوت باشد که در جدول زیر که توسط کارشناسان موسسه مشاوره ای MIE طراحی شده میانگین هزینه ها ذکر گردیده است:
مدارس 25000 تا 30000 دلار کانادا
کارشناسی 15000 تا 20000 دلار کانادا
کارشناسی ارشد 18000 تا 25000 دلار کانادا
دکترا 10000 تا 20000 دلار کانادا
 
 
 
 
هزینه بیمه دانشجویی و... می تواند برای فرد حدود 600 تا 1500 دلار کانادا رقم بخورد. به طور کلی فرد باید برای اخذ ویزای دانشجویی حدود 11000 هزار دلار برای تمکن مالی به اضافه فیش پیش پرداخت شهریه ارائه نماید.
 
شرایط سنی ویزای تحصیلی کانادا
برای تحصیل در کانادا متقاضی نباید دارای گپ تحصیلی بالا باشد و گپ تحصیلی 4 الی 5 سال در صورتی که با کار یا تحصیل مرتبط پوشش داده شود مورد قبول می باشد. معمولا در این کشور برای تحصیل در هر مقطع شرایط سنی خاصی تعریف شده است که در صورت عدم رعایت آن می تواند متقاضی را با عدم پذیرش یا ردی ویزا روبرو نماید. شرایط سنی مورد قبول در مقطع لیسانس 24 سال، مقطع فوق لیسانس 32 سال می باشد. تحصیل در مقطع دکترا شرایط سنی خاصی ندارد و افراد می توانند در هر سنی برای تحصیل در این مقطع اقدام نمایند.

 
کد مطلب: 161826
برچسب ها: کانادا مهاجرت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *