۰
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۴

آغاز طرح خروج و مهاجرت اتباع افغانستانی

طرح خروج و مراجعت اتباع افغانستانی، از امروز 19 شهریور ماه از طریق مرز دوغارون آغاز شد.
طرح خروج و مراجعت اتباع افغانستانی، از امروز 19 شهریور ماه از طریق مرز دوغارون آغاز شد.
به گزارش ایسنا، سالن خروج و مراجعت اتباع افغانستانی امروز با حضور سفیر جمهوری‌اسلامی افغانستان در ایران، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، فرماندار، مسئولین منطقه ویژه اقتصادی، نیروهای مرزبانی و انتظامی شهرستان تایباد در مرز دوغارون افتتاح شد.
در این آیین سفیر جمهوری اسلامی افغانستان ضمن تقدیر و تشکر از دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، این کشور را یکی از همسایگان حامی و پشتیبان برای مردم افغانستان دانست و بر همکاری این دو کشور از سال‌های گذشته تاکنون تأکید کرد.
نصیر احمدنور گفت:  اشتراک فرهنگی بین دو کشور ایران و افغانستان و ارائه خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران به اتباع کشور افغانستان این ارتباط را دوچندان کرده و خدمات به این افراد در مرز دوغارون به عنوان تنها معبر زمینی رسمی در کشور ایران به صورت بسیار مطلوب انجام می‌شود.
در ادامه این مراسم مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، گفت: برخی از اتباع کشور افغانستان حدود سه دهه است که با کارت آمایش در ایران زندگی می‌کنند و تا کنون امکان خروج و مراجعت برای آنها وجود نداشته با اجرای این طرح زمینه‌ای فراهم شده تا این افراد بدون هیچ دغدغه‌ای برای دیدن اقوام خود در افغانستان و  سر و سامان دادن امور اداری و تجاری خود به کشور خود برگردند.
محمد عجمی به اهمیت مرز دوغارون اشاره کرد و افزود: این معبر زمینی رسمی با دارا بودن ظرفیت‌های موجود بهترین گذرگاه برای خروج اتباعی است که در خراسان رضوی و استان‌های همجوار آن سکونت دارند.
همچنین فرماندار شهرستان مرزی تایباد نیز طی سخنانی گفت: مرز دوغاورن پل ارتباطی ایران با سایر کشورهای آسیای میانه است و نقش به‌سزایی در اقتصاد و تعاملات بازرگانی بین ایران و افغانستان دارد.
حسین شرافتی‌راد اظهار کرد: مرز دوغارون یکی از معتبرترین معبرهای رسمی کشور ایران است و روزانه حدود 1500 تبعه خارجی از این مرز به کشور افغانستان تحویل داده می‌شود.
بازدید از مرز دوغارون، سالن سی آر پی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از برنامه‌های سفر، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان به تایباد بود.
کد مطلب: 93728
برچسب ها: افغان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *