۰
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۰

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از شنبه

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز شنبه خبر داد.
مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز شنبه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، پیش بینی نقشه‌ها نشان می‌دهد که با ورود سامانه بارشی به کشور در روز پنجشنبه (۱۸ فروردین) در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و همدان و مرکزی و قم افزایش ابر، وزش باد شدید موقت و در برخی ساعات رگبار و رعدو برق پیش بینی می‌شود.
این وضعیت جمعه (۱۹ فروردین) در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود. روز شنبه موج بارشی جدیدی وارد کشور شده و در مناطق شمال نواحی غربی و مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکزی بارش رخ خواهد داد و یکشنبه نیز در نوار شمالی کشور در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
در روزهای ۵ شنبه تا شنبه (۱۸ تا ۲۰ فروردین) در قالب نقاط کشور در برخی ساعات وزش باد شدید می‌باشد و در روز ۵ شنبه (۱۸ فروردین) به سبب گرد و خاک موجود بر روی عراق و انتقال آن به کشور در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب پدیده گردوخاک پیش بینی می‌شود و همچنین ۵ شنبه (امروز) در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش محسوس دما و جمعه در این نواحی افزایش دما رخ خواهد داد.
اهواز با بیشینه ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین استان کشور در روز جاری است همچنین اردبیل با بیشینه ۱۴ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین استان کشور است.
هوای تهران به تدریج ابری همراه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
کد مطلب: 162318
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *