۰
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶

این شرکت دانش بنیان با رقص نور و آب، شهروندان را شگفت زده می کند

نام‌گذاری سال 1401 به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» توسط رهبر انقلاب، توجهات را بیش از پیش به مقوله‌ی اقتصاد دانش‌بنیان جلب کرده است. در این مطلب به معرفی یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و نحوه‌ی شکل گیری و محصولات و خدمات آن می‌پردازیم.
این تفکر که شرکت های دانش‌بنیان، دارای ساختار کوچک و تولید پایین هستند نیاز به تغییر دارد. همیشه اینطور نیست. یک شرکت دانش‌بنیان، سازمانی است که از علم در جهت تولید ثروت و فعالیت‌های اقتصادی استفاده می‌کند و ممکن است کوچک، متوسط یا بزرگ باشد. در این شرکت‌ها، دانش از مهم‌ترین اجزاء دارایی‌های سازمان است.
هر محصول یا خدمتی پتانسیل دانش‌بنیان شدن را دارد. به عنوان مثال، چگونه می‌توانید یک تجارت همبرگر را به یک کسب و کار دانش‌بنیان تبدیل کنید؟ با برخی از داده‌های اولیه‌ی همبرگر، از جمله مواد تشکیل‌دهنده و فواید آن، مانند ارزش غذایی، آماده‌شدن سریع، قیمت پایین و طعم شروع کنید. با تحلیل داده‌ها، هم منو و هم بازار هدف مشخص خواهد شد.
اگر این تجارت قرار است واقعاً به یک کسب و کار دانش بنیان تبدیل شود، علاوه بر سرو غذای خوش طعم و ارزان، باید راهی برای استفاده از اطلاعات تغذیه‌ای در اختیار مشتریان قرار دهد. شاید بتوان کالری و میزان چربی را در کنار موارد روی صورتحساب، محاسبه و چاپ کرد. (یا حتی قبل از سفارش ارائه داد.) تا مشتریان بتوانند قضاوت آگاهانه‌تری در مورد وعده‌های غذایی خود داشته باشند. این شروع یک تحول تجاری خواهد بود.
تایرهایی که فشار هوای خود را به راننده اطلاع می‌دهند، لباس‌هایی که در واکنش به تغییرات دما، گرم یا خنک‌تر می‌شوند، پوشک‌هایی که هنگام خیس شدن تغییر رنگ می‌دهند و راکت‌های تنیسی که در جایی که به توپ برخورد می‌کنند می‌درخشند، نمونه‌هایی از محصولات دانش‌بنیان هستند. همینطور آبنماهای موزیکالی که رقص آب و نور را با موسیقی تلفیق می‌کنند و فضای شادی را برای رهگذران به ارمغان می‌آورند!
در ادامه، شرکت نورپردازی و تولید آبنمای موزیکال دانش‌بنیان فانا (فنی مهندسی آتیه سازان نوین آتبین) را به شما معرفی می‌کنیم.
از شهر بدون پلیس تا آبنما و نورپردازی
مهندس حسین رضازاده، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت فانا، عامل شکل‌گیری ایده‌ی اولیه‌ی فانا را علاقمندی خود به حوضه‌ی آبنما می‌داند که باعث شده بود در دوران دانشجویی، با اشتیاق کلکسیونی از عکس و فیلم آبنماهای مدرن جهان را جمع‌آوری کند.
او در اواخر دهه‌ی هشتاد با یک ایده وارد پارک علم و فناوری اصفهان شد و بعدا با گذر از دوره‌ی رشد، شرکت خود را رسما ثبت کرد. شرکتی که امروز سالگرد تولد ده سالگی خود را پشت سرگذاشته و با انجام ده‌ها پروژه در سراسر کشور، از سازمان‌های دانش‌بنیان با سابقه‌ی کشور محسوب می‌شود.
البته «آبنمای موزیکال»، اولین ایده‌ای که او روی آن کار کرد نبود:
«بعد از فارغ التحصیلی، چند ایده برای ایجاد کسب و کار داشتم که «شهر بدون پلیس» یکی از آن‌ها بود. می‌خواستیم جزئیات حرکات خودرو را در یک جعبه‌ی سیاه ذخیره کنیم تا پلیس یا شرکت‌های بیمه بتوانند با استفاده از سامانه‌ای به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. با همین ایده وارد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شدم.»
اما او بعدا به این نتیجه رسید که می‌خواهد کار دیگری انجام دهد. کاری که «حال مردم را خوب کند.» کاری از جنس و سنخ هنر.
 
فعالیت‌های شرکت دانش بنیان آتیه سازان نوین آتبین (فانا)
شرکت دانش‌بنیان فانا، تا امروز ده‌ها پروژه‌ی آبنما و نورپردازی را در سراسر ایران و کشورهای همسایه به اتمام رسانده و چندین پروژه‌ی بزرگ در دست اجرا دارد.
شهرداری اصفهان، شهرداری شیراز، شهرداری کرمانشاه، شهرداری بندرعباس، شهرداری ساری، شهرداری کرمان، شهرداری نجف آباد، شهرداری مبارکه، شهرداری گلپایگان، شهرداری ورنامخواست، شهرداری کوار فارس، شهرداری زرین شهر، شهرداری دزفول، شهرداری نورآباد، شهرداری بافران، هتل پنج ستاره‌ی هرمز بندرعباس، سیتی سنتر فولادشهر، مجموعه‌ی رستوران‌های زنجیره‌ای ارکیده و دهکده‌ی گردشگری گلستانکوه خوانسار برخی از مشتریان این شرکت دانش بنیان هستند.
اجرای پروژه‌های شهری و خصوصی آبنما و نورپردازی تنها تخصص فانا نیست. بهره‌گیری از یک تیم با دانش تخصصی بالا جهت تولید انواع چراغ‌های ضد آب، شرکت فانا را به یک شرکت تولیدی-اجرایی تبدیل کرده است.
انواع چراغ استخری ال ای دی، چراغ دور نازلی، وال‌واشر، چراغ توکار و روکار ضد آب و پروژکتور محوطه ای، از محصولات فانا است.
مریم صالحی، مدیر فروش این شرکت دانش‌بنیان، کیفیت بالا به همراه قیمت نزدیک به محصولات ارزان بازار را از جذابیت‌های محصولات این برند برای مشتریان می‌داند.
نمونه پروژه‌های اجرایی فانا:
آبنمای موزیکال
آبنمای موزیکال، موسیقی و رقص آب را تلفیق می‌کند و جلوه‌ای پدید می‌آورد که می‌تواند رهگزران را دقایقی سرگرم کند.
نمونه‌ها: آبنمای موزیکال میدان صدبرگ تاجیکستان، آبنمای موزیکال پارک کوهستان نجف آباد
آبنمای ریتمیک
پاشش آب آبنمای ریتمیک به شکل منظم و دارای ریتم است که می‌تواند با رقص نور نیز همراه شود.
نمونه‌ها: آبنمای ریتمیک میدان انقلاب ویلاشهر، آبنمای ریتمیک شهرداری ورنامخواست
آبنمای کف خشک
در این نوع آبنما، فواره‌ها به جای آنکه داخل حوضچه نصب شوند، بر روی سطح قرار می‌گیرند که امکان حرکت و راه رفتن افراد برروی آبنما را فراهم می‌کند. آین آبنما جزو آبنماهای تعاملی محسوب می‌شود و به ویژه برای کودکان می‌تواند بسیار جذاب و نشاط‌آور باشد.
نمونه‌ها: آبنمای کف خشک هتل هرمز بندرعباس، آبنمای کف خشک پارک کوشاسنگ ساری
 
جهت بازدید از سایت شرکت فانا به این آدرس مراجعه نمایید: iranfana.com
کد مطلب: 162465
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *