۰
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۲

کشته شدن ۳ هزار سرباز اوکراینی در جنگ

رئیس جمهوری اوکراین گفته که بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تن از سربازان این کشور در جریان جنگ با روسیه کشته و ۱۰ هزار تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
کشته شدن ۳ هزار سرباز اوکراینی در جنگ
رئیس جمهوری اوکراین گفته که بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تن از سربازان این کشور در جریان جنگ با روسیه کشته و ۱۰ هزار تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در جریان گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.ان.ان اعلام کرد که این تعداد از سربازان ارتش کشورش در جریان درگیری‌هایی که از ۲۴ فوریه سال جاری میلادی آغاز شده، جان باخته و زخمی شده‌اند.
درگیری در ماریوپل و انفجارهایی در کی‌یف
زلنسکی همچنین اعلام کرد که کشورش تلاش می‌کند تا محاصره ماریوپل را در هم بشکند و این درحالی صورت می‌گیرد که درگیری‌ها در کارخانه بزرگ فولاد این شهر ادامه دارد و کی‌یف نیز شاهد چندین انفجار قدرتمند بوده است.
رئیس جمهوری اوکراین همچنین ادامه داد، وضعیت ارتش در جنوب و شرق کشور هنوز بسیار دشوار است و فعالیت نیروهای مسلح کشور را نیز ستود.
وی افزود: موفقیت ارتش در صحنه نبرد بسیار چشمگیر است. اما هنوز به قدر کافی نتوانسته‌ایم سرزمین خود را از دست اشغالگران خارج کنیم. ما باید بیشتر مبارزه کنیم. از متحدانمان می‌خواهم تا تسلیحات سنگین‌تر برای ما ارسال و تحریم بین‌المللی علیه نفت روسیه وضع کنند.
در این میان، روسیه نیز گفته که یک کارخانه در حومه کی‌یف را که مسئول ساخت و تعمیر موشک‌های ضد ناو است هدف قرار داده که در واکنش به غرق شدن یک کشتی در روز پنجشنبه صورت گرفته است.
اوکراین اعلام کرده که یکی از موشک‌هایش باعث غرق شدن این ناو شده است. آمریکا نیز بر این باور است که دو موشک اوکراینی این ناو را هدف قرار داده و باعث غرق آن شده‌اند.
در این میان، دولت کی‌یف همچنین اعلام کرد که ماریوپل، شهری بندری در حاشیه دریای آزوف واقع در جنوب شرق اوکراین شاهد بدترین صحنه‌های درگیری در طول این جنگ هفت هفته‌ای بوده است. این شهر اکنون به ویرانه‌ای بدل شده و هزاران تن از ساکنانش کشته و ده‌ها هزار تن دیگر نیز در این شهر گرفتار شده‌اند.
سخنگوی وزارت دفاع اوکراین درباره وضعیت این شهر گفت: اوضاع در ماریوپل دشوار و سخت است. درگیری در شهر اتفاق می‌افتد. ارتش روسیه بی وقفه درخواست واحدهای نظامی بیشتر برای حمله به شهر را دارد. البته ارتش این کشور هنوز به طور کامل نتوانسته کنترل شهر را به دست بگیرد. روسیه برای نخستین بار از ۲۴ فوریه از بمب افکن‌های دوربرد برای حمله به این شهر استفاده کرده است.
همچنین زلنسکی نیز گفته که متحدان اوکراین این قدرت را دارند تا کاری کنند جنگ کوتاهتر شود و این کار با ارسال سلاح مورد نیاز اوکراین صورت می‌گیرد.
معاون نخست وزیر اوکراین نیز گفته که ۲۸۶۴ تن در روز جمعه از نواحی درگیر در کشور خارج شده که شامل ۳۶۳ تن از ماریوپل می‌شوند.
اگر روسیه، ماریوپل را تصرف کند، تنها شهر بزرگی خواهد بود که تا کنون به دست روس‌ها افتاده است. وزارت دفاع روسیه نیز گفته که کارخانه فولاد ایلیچ این شهر را به تصرف خود درآورده اما این خبر تایید نشده است.
نخست وزیر و مقام‌های اقتصادی اوکراین به واشنگتن می‌روند
"دنیس شمیهال"، نخست وزیر اوکراین به همراه چند تن از مقام‌های اقتصاد و دارایی این کشور قرار است در روزهای آتی و در جریان نشست‌های بهاری صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به واشنگتن بروند.
شمیهال به همراه وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی اوکراین با مقام‌های مالی گروه هفت و دیگر کشورها دیدار دارند و در نشستی به میزبانی بانک جهانی که روز پنجشنبه درباره اوکراین برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.
نشست روز پنجشنبه نخستین فرصت برای مقام‌های اصلی اوکراینی است تا با مقام‌های بین‌المللی درباره اقتصاد این کشور از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.
در این میان، دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی در نشستی در ورشو گفته بود که این نهاد بین‌المللی اقتصادی در حال آماده سازی بسته کمکی ۱.۵میلیارد دلار برای کمک به اوکراین است.
کد مطلب: 162638
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *