۰
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۹

تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه

انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه و بلاروس وضع کرد که از جمله ممنوعیت واردات فلزات گرانبها و صادرات این محصولات به روسیه می‌شود.
تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه
انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه و بلاروس وضع کرد که از جمله ممنوعیت واردات فلزات گرانبها و صادرات این محصولات به روسیه می‌شود.
به گزارش ایرنا از "رویترز"، وزارت تجارت انگلیس یکشنبه شب گفت که تحریم‌های جدید شامل تجارت کالاها از جمله پلاتین و پالادیوم، به ارزش ۱.۷ میلیارد پوند (۲.۱۰ میلیارد دلار) را هدف قرار می‌دهد در حالی که ممنوعیت صادرات به ارزش ۲۵۰ میلیون پوند (۳۱۰ میلیون دلار) صنایع تولیدی و سنگین روسیه را تحریم می‌کند. 
آن ماری ترولیان وزیر امور تجارت بین‌الملل انگلیس گفت: بسته جدید تحریم‌ها آسیب بیشتری بر ماشین جنگی روسیه وارد می‌کند. 
انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه شرکت‌ها و افراد روس و همچنین بلاروس وضع کرده است. 
تحریم‌های جدید انگلیس ارزش کل تحریم‌ها برای واردات از روسیه و یا صادرات محصولات به این کشور را به بیش از ۴.۹ میلیارد دلار می‌رساند. 
به گزارش ایرنا، تارنمای خبری ایندیپندنت روز شنبه به نقل از ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس نوشت که این کشور برای تقویت توان نظامی و عملیاتی اوکراین در جنگ با روسیه، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند کمک نظامی در اختیار کی یف قرار می‌دهد. 
لندن پیشتر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوند کمک در اختیار کی یف قرار داده بود که ۴۰۰ میلیون پوند آن شامل کمک‌های بشردوستانه و کمک مالی به دولت ولودیمیر زلنسکی می‌شد. 
از زمان دخالت نظامی انگلیس در عراق و افغانستان اختصاص چنین مبلغی برای مخارج نظامی سابقه نداشته است. 
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به تازگی با بیان اینکه انگلیس نخستین کشوری بود که در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه تسلیحات نظامی ارسال کرد، گفته بود که به حمایت از اوکراین تا هر زمان که لازم باشد ادامه می‌دهد. 
 انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. 
نخست‌وزیر انگلیس که سه هفته پیش در سفر غیرمنتظره به کی‌یف با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد، در اظهاراتی مدعی شد که حوادث این کشور، اعتبار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را برای همیشه لکه‌دار کرده است.
نخست‌وزیر انگلیس اضافه کرد: «فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم» . 
این درحالیست که رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 
پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.
کد مطلب: 163371
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *