۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۰

آسانژ حزب ویکی‌لیکس تاسیس میکند

موسس سایت ویکی‌لیکس که در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است، اعلام کرد در نظر دارد با شرکت در رقابت‌های سنای استرالیا، حزبی با نام ویکی‌لیکس تشکیل دهد
به نقل از شبکه تلویزیونی «راشاتودی»، «جولیان آسانژ» مؤسس سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» اعلام کرد که قصد دارد در رقابت های کرسی سنای استرالیا در انتخابات فدرال سال آتی میلادی شرکت و تشکیل یک حزب ویکی‌لیکس را اعلام کند.
آسانژ این اظهارات را از سفارت اکوادور در لندن مطرح کرده است.
مؤسس ویکی‌لیکس به مدت ۶ ماه است که برای جلوگیری از استرداد به سوئد و احتمالا آمریکا، در سفارت اکوادور در لندن زندگی می کند.
آسانژ اعلام کرده است که طرح های او برای ثبت حزب سیاسی ویکی‌لیکس به طور قابل توجهی پیشرفت داشته است. وی تاکید کرد که تعدادی از افراد بسیار ارزشمند تمایل خود را برای شرکت در انتخابات این حزب اعلام کرده اند.
تنها مشکل کوچکی که در این بین باقی می ماند این است که آسانژ همچنان در سفارت اکوادور در لندن پناهنده است و نشانه ای از خروج او از سفارت به این زودی ها وجود ندارد. این در حالیست که آسانژ اعلام کرده است که این یک مانع جزئی است زیرا آمریکا به صورت اجتناب ناپذیر نهایتا تحقیقات خود درباره ویکی‌لیکس را رها می کند.
پایه گذار «ویکی‌لیکس» گفته است که ایجاد یک حزب سیاسی مخالف در برابر شکنجه های سازمان های رسانه ای منجر می شود که وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات جاسوسی خود را ترک کند.
آسانژ اعلام کرده است که می تواند به عنوان یک رای دهنده خارجی در «نیو ساوت ولز» و «ویکتوریا» ثبت نام کند.
درصورتی که آسانژ انتخاب شود اما نتواند برای عهده دار شدن سمت خود به استرالیا باز گردد، در این صورت یک نامزد دیگر کرسی او را خواهد گرفت.
بر اساس این خبر،‌ پیش نویس اساسنامه حزب ویکی‌لیکس نیز برای بررسی های قانونی ارائه شده است.
ثبت نام این حزب در کمیسیون انتخابات استرالیا نیز نیازمند تائید حداقل ۵۰ نفر از اعضایی است که در فهرست انتخاباتی قرار دارند.
بر اساس این خبر، هدف حزب ویکی‌لیکس در سنای استرالیا توسعه بیشتر اصول موسس این نهاد در ترویج صداقت در سیاست و دولت است. بر اساس اعلام آسانژ، حزب ویکی‌لیکس با نفوذ رو به رشد در حریم خصوصی افراد مبارزه خواهد کرد.
«کیتو» پایتخت اکوادور در آگوست سال جاری به آسانژ پناهندگی داد اما انگلیس از اعطای مصونیت به موسس ویکی‌لیکس ممانعت کرد.
پلیس انگلیس منتظر است تا آسانژ را دستگیر کند و او را به سوئد باز گرداند تا در آنجا به دلیل ادعاهای طرح شده درباره تجاوزهای جنسی اش محاکمه شود.
کد مطلب: 16450
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *