۰
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۴
بهادری جهرمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اختصاص ۷۰ میلیاردی برای جبران خسارت حادثه متروپل

بازار نفت خود را از دست نداده‌ایم
اعتباری بنا به پیشنهاد وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران برای حادثه متروپل در نظر گرفته شده البته خسارات را باید مالک پرداخت کند اما دولت این اعتبار را در نظر گرفت
اختصاص  ۷۰ میلیاردی برای جبران خسارت حادثه متروپل
سخنگوی دولت بیان کرد: اعتباری بنا به پیشنهاد وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران برای حادثه متروپل در نظر گرفته شده البته خسارات را باید مالک پرداخت کند اما دولت این اعتبار را در نظر گرفت.
به گزارش ایلنا خ، علی بهادری جهرمی در نشست خبری که در حاشیه جلسه هیات دولت و در حیاط پاستور برگزار شد، گفت: فاجعه متروپل آبادان را تسلیت می‌گویم و آرزو می‌کنم شاهد تکرار چنین وقایع غم‌انگیزی نباشیم و دولت پیگیری خواهد کرد، قطعا با هرگونه قصور در مقامات محلی و فساد احتمالی برخورد خواهد کرد.
سخنگوی دولت بیان کرد: امروز در هیأت دولت تصویب شد مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال برای تأمین بخشی از هزینه‌های مورد نیاز جهت جبران خسارت حادثه‌دیدگان از محل منابع مدیریت بحران پرداخت شود البته هزینه‌های خسارت‌دیدگان در این سانحه را باید مسببان آن پرداخت کنند که بعداً از محل فروش اموال آنها انجام خواهد شد. 
ویدر پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به آخرین تحولات برجام و مواضع اخیر رابرت مالی و سنا امیدهای به احیای توافق هسته‌ای در حالی هر روز کاهش پیدا می‌کند که طبق گزارش‌ها روسیه بازارهای انرژی ما را در شرایط تحریمی تصاحب کرده و فروش نفت ما در هفته‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است این در حالی است که روسیه با همه چالش‌های تحریمی‌اش در حال داد و ستد و رایزنی با کشورهای تحریم‌کننده برای کاهش تحریم‌هاست شرایط اقتصادی کشور نگرانی از کاهش فروش نفت و افزایش تحریم‌ها در پی عدم احیای برجام را دوچندان کرده است راهکار دولت برای رفع این نگرانی چیست، گفت: مذاکرات در روند خودش در جریان است و متوقف نشده است ایران حسن نیت خود را پیش از این نشان داده و جدیت خود را هم در این مسیر نشان داده است و مذاکرات در مسیر خود در حال استمرار است و سخنگوی وزارت امور خارجه مستمرا گزارش این مسیر را می‌دهد.
وی افزود: در مورد فروش نفت آمارها بعضا از سوی متولیان ارائه می‌شود اخیرا هم مسئولان روابط عمومی نفت گزارشی از عواید نفتی دو ماهه ابتدای سال ارائه کردند فروش نفت کشور و بازگشت ارزهای ناشی از آن به نسبت شرایط تحریمی در دولت مردمی از شرایط قابل قبولی برخوردار بوده است طبیعی است در بازارهای جهانی در هر حوزه‌ای به ویژه با بحران کرونا مشکلاتی وجود داشته باشد. ما الحمدلله در کشور با همکاری خوبی که همه مردم داشتند و مدیریت خوبی که صورت گرفت امروز خیلی احساس نمی‌کنیم این مشکل کرونای جهانی را به نسبت برخی کشورها که همچنان غوطه‌ور در این بحران هستند این بحران همچنان برخی نوساناتی را بعضا در خرید و فروش‌ها ایجاد می‌کند و این نباید سوءتعبیر شود من بارها گفته‌ام ایران بازار فروش نفت خود را دارد و بازار نفت خود را از دست نداده است اتفاقا بازارهای جدید جهانی هم از سوی مجموعه وزارت نفت و همکارانشان در سایر وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت امور خارجه در حال توسعه است و ان‌شاالله از این حیث امید به پیشرفت روز افزون هم در حوزه تولید و فروش و برگشت ارز حاصل از آن را در کشور داریم.
وی ادامه داد: در جلسه امروز هیأت دولت با توجه به مشکلات مربوط به واگذاری واحدهای صنعتی اطراف تهران و لزوم ساماندهی آنها برای پیشگیری از بروز فاجعه مشابه متروپل برای کارگران این واحدها، آیین نامه واحدهای صنعتی حومه تهران به تصویب رسید. البته این موضوع پیش از این در کارگروهی با حضور استاندار تهران و مسئولان وزارتخانه‌های صمت و نیرو بحث و بررسی شده بود.
وی با اشاره به سفر ۶ روزه وزیر کشور به  آبادان بیان کرد: دکتر وحیدی در این چند روز در وسط میدان ناظر و مجری روند کارها بوده تا بتوانیم این بحران را ان‌شاءلله هرچه‌سریع‌تر پشت‌سر بگذاریم.بانیان وضع موجود اینقدر مشکل پیش پای مردم و دولت گذاشته‌اند که هر روز چندین کار برای انجام وجود دارد.
سخنگوی دولت عنوان کرد:یکی از مسائل و معضلات وجود ساختمان‌هایی است که متأسفانه با نظارت‌های ضعیف و تخلفاتی که در شهرداری ها یا سازمان نظام مهندسی انجام شده، احداث شده‌اند و خطرآفرین هستند.رئیس جمهور در جلسه گذشته هیأت دولت با تأکید بر شناسایی این املاک و سازه‌ها به وزرای کشور و راه و شهرسازی مأموریت داد با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها، صاحبان آنها را مکلف به مقاوم سازی کنند تا شاهد بروز آسیب‌ها و رویدادهای مشابه نباشیم.
بهادری جهرمی  درباره برنامه دولت برای حل معضل گرد و غبار، گفت: متأسفانه چند سالی است که گرد و غبار مهمان کشور ما شده و وزارت امور خارجه مأمور شد با کشورهایی که عامل اصلی‌ این ریزگردها هستند، رایزنی و همکاری‌های لازم را داشته باشد که موضوع در دست پیگیری است.رئیس سازمان محیط زیست اخیراً سفری به عراق و سوریه داشت که منشاء اصلی ریزگردها هستند و توافقات خوبی با مقامات این دو کشور حاصل شده و قرار است این توافقات با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، نفت و جهاد پیگیری و اجرایی شوند.
وی افزود:رئیس جمهور هم در این خصوص با نخست وزیر عراق تلفنی صحبت و تأکید کرده کاهش ریزگردها نیازمند همکاری مشترک کشورهای همسایه است.
سخنگوی دولت درباره بررسی مراحل نهایی آیین نامه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون عمومی دولت، گفت: کمیسیون امور عمومی دولت در حال بررسی متن آیین نامه است و حتی در روزهای تعطیل هم در این باره تشکیل جلسه داده است. برای دولت مهم است که آیین نامه رتبه‌بندی معلمان زودتر تصویب شود اما برای آن‌که همه معلمان عزیز از مزایایی که رتبه‌بندی برای نظام آموزشی در نظر گرفته بهره‌مند شوند، ضروری است آیین نامه با دقت تنظیم شود که بحمدالله مراحل نهایی بررسی را در کمیسیون می‌گذراند.
کد مطلب: 164569
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *