۰
يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰

با تحریم‌های ضدروسی همراهی نخواهیم کرد

وزیر خارجه ترکیه گفت: ما درگیر این مسئله تحریم‌ها نمی‌شویم و نمی‌گذاریم که این مسئله از طریق ما انجام شود.
با تحریم‌های ضدروسی همراهی نخواهیم کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، وزیر خارجه ترکیه گفت: ما درگیر این مسئله تحریم‌ها نمی‌شویم و نمی‌گذاریم که این مسئله از طریق ما انجام شود.
مهر به نقل از ریانووستی نوشت: «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا به روند اعمال تحریم‌ها برضد روسیه نمی‌پیوندد.
چاووش اوغلو در این باره گفت: اعمال تحریم ها برضد روسیه، ترکیه را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. جایگاه ما به دلیل نقش میانجی که داریم، قابل درک است و باید درک شود. موضع ما روشن است، ما درگیر این مسئله تحریم ها نمی شویم و نمی گذاریم که این مسئله از طریق ما انجام شود.
اظهارات وزیر خارجه ترکیه اشاره ای به توافق اخیر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته ششم تحریم ها برضد مسکو از جمله ممنوعیت وارادات نفت روسیه توسط کشورهای مذکور است.
وی همچنین گفت که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه قرار است در ۸ ژوئن (۱۷ تیر) به ترکیه سفر کند. قرار است هیئتی نظامی نیز جهت گفتگو با همتایان ترکیه ای خود، لاوروف را در دیدارش از این کشور همراهی نماید.
چاووش اوغلو در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله عضویت فنلاند و سوئد در ناتو اشاره کرد و گفت که ترکیه همچنان منتظر پاسخ این دو کشور درباره شرایط مطرح شده توسط آنکارا است.
وزیرخارجه ترکیه در این باره نیز گفت: در جریان مذاکرات با هیئت ها در ترکیه، شرایط خود را به طور کتبی ارائه کردیم و منتظر پاسخ هستیم. شرایط ما غیرعملی نیست.
ترکیه در جریان درخواست عضویت دو کشور مذکور در ائتلاف نظامی ناتو، مخالفت خود را با این مسئله به طور علنی بیان کرد با این استدلال که این دو کشور اروپای شمالی پناهگاهی برای گروه ها و افرادی هستند که از نظر آنکارا تروریست محسوب می شوند و تا زمانی که این مسئله برطرف نشود، آنکارا عضویت هلسینکی و استکهلم در ناتو را وتو می کند.
این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از نشست سران کشورهای عضو این سازمان در ماه آینده در شهر مادرید با حضور فنلاند و سوئد خبر داد. وی در تلاش است که موانع عضویت دو کشور مذکور در این ائتلاف را از سر راه بردارد.
کد مطلب: 164724
برچسب ها: ترکیه روسیه تحریم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *