۰
يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۵

امیرعبداللهیان هفته آینده به دهلی نو می‌‎رود

شبکه تلویزیونی هندی «ویون نیوز» خبر داد، وزیر خارجه ایران برای رایزنی درباره روابط دوجانبه و بندر چابهار، هفته آینده به هند می‌رود.
امیرعبداللهیان هفته آینده به دهلی نو می‌‎رود
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از فارس، شبکه تلویزیونی هندی «ویون نیوز» خبر داد، وزیر خارجه ایران برای رایزنی درباره روابط دوجانبه و بندر چابهار، هفته آینده به هند می‌رود.
با گذشت بیش از دو هفته از رایزنی تلفنی حسین امیرعبداللهیان و سوبرامانیام جایشانکار وزرای امور خارجه ایران و هند، یک رسانه هندی از سفر هفته آینده امیر عبداللهیان به دهلی نو خبر داد.
سی‌‍اُم اردیبهشت ماه بود که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در خصوص مهم‌ترین موضوعات در دستورکار روابط دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تلفنی گفت‌وگو و رایزنی کرد.
در رایزنی تلفنی، وزیر امور خارجه هند از همتای ایرانی دعوت کرد تا برای دیدار و گفت‌وگو و رایزنی نزدیک با مقامات عالیرتبه دهلی نو به هند سفر کند که مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت.
شبکه تلویزیونی هندی «ویون نیوز» در گزارشی خبر داد، وزیر خارجه ایران «هفته آینده» به دهلی نو سفر می‌کند.
این رسانه هندی بدون اشاره دقیق به تاریخ سفر حسین امیر عبداللهیان به دهلی نو به گمانه‌زنی درباره دستورکار سفر وزیر خارجه ایران پرداخت.
در گزارش «ویون نیوز» آمده است که تمرکز اصلی سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به هند موضوعات مرتبط با «بندر چابهار و وضعیت افغانستان» باشد.
طبق گزارش این رسانه، قرار بود سفر حسین امیرعباللهیان وزیر خارجه ایران به هند سال گذشته میلادی انجام شود اما به دلیل ابتلای سوبرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند به کرونا به تعویق افتاد.
مسائل مرتبط با بند چابهار یکی از موضوعات مهم مورد رایزنی مقامات ایران و هند بوده است. در همین راستا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر آبان ماه سال گذشته برای شرکت در سومین نشست امنیت منطقه‌ای در دهلی نو، درباره چابهار رایزنی کرده بود.
علی شمخانی در ملاقات دوجانبه با «آجیت دووال»همتای هندی خود بر لزوم همکاری دو کشور تاکید کرد و گفت: میزان روابط اقتصادی دو طرف در حد و اندازه نیات رهبران و سابقه درخشان روابط دو کشور نیست که باید در رفع موانع آن با نگاه به آینده کوشا بود.
وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات فیمابین تسریع در راه‌اندازی کامل بندر چابهار است و جمهوری اسلامی ایران مایل است از ظرفیت‌های خود برای توسعه و رشد منطقه استفاده کند و روابط دوجانبه مستحکم با هند می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.
کد مطلب: 164768
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *