۰
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۹

اسرائیل از آمریکا بمب می خرد

آمریکا در حال بررسی درخواست اسرائیل برای خرید ۶۹۰۰ بمب‌ «جی‌پی‌اس» است.
پایگاه خبری «دیفنس نیوز» گزارش داد، پنتاگون روز دوشنبه کنگره را از بحث فروش ۶۴۷ میلیون دلاری بمب‌های جی‌پی‌اس به اسرائیل مطلع کرد.
در بیانیه آژانس همکاری امنیت دفاعی پنتاگون آمده:‌ آمریکا به تامین امنیت اسرائیل متعهد است و این به نفع منافع ملی آمریکاست که به اسرائیل کمک کند تا ظرفیت دفاعی خود را تقویت و حفظ کند. بحث پیشنهاد فروش نیز هماهنگ با این اهداف است.
در ادامه این بیانیه آورده شده: پیشنهاد فروش تسلیحات، اسرائیل را قادر می‌سازد ظرفیت عملیاتی برای سیستم‌های موجود خود را حفظ کند.
بر اساس این گزارش، اسرائیل تسلیحات مشابهی دارد و می‌تواند تعداد بیشتری از آنها را در زرادخانه خود نگهداری کند. ذخایر اضافی می‌تواند جایگزین بمب‌هایی شود که در عملیات ستون ابرها مورد استفاده قرار گرفتند و همچنین می‌توان از آنها در عملیات احتمالی آینده به ویژه در درگیری با ایران استفاده کرد.
دیفنس نیوز با اشاره به اینکه درخواست اسرائیل شامل ۳۴۵۰ بمب‌ کوچک دیامتر نیز است، نوشت: اعلام خبر فروش چنین تسلیحاتی زمانی صورت گرفت که تنش در خاورمیانه بر سر برنامه هسته‌ای ایران بالا گرفته و آمریکا و اسرائیل، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند.

کد مطلب: 16498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *