۰
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۶

نقش ویدیوها در بازاریابی دیجیتال

این روزها اینترنت آنچنان در زندگی مردم رسوخ کرده که نمی‌توان زندگی بدون دنیای اینترنت را تصور کرد. گذشته از این که فضای اینترنت به فضای گسترده‌ای برای کسب درآمد تبدیل شده، بسیاری از افراد سرگرمی خود را از طریق پلتفرم‌ها و شبکه‌های مبتنی بر وب فراهم می‌سازند. حتما تاکنون در شبکه‌های اجتماعی  ویدیوهای مختلفی را تماشا کرده‌اید که برخی از آن‌ها برایتان جذابیت بیشتری داشته و در ذهنتان ماندگار شده است. احتمالا متوجه شده‌اید که اکثر ویدیوهایی که در این شبکه‌ها تماشا کرده‌اید، جنبه تبلیغاتی داشته‌اند. این نوع کلیپ‌ها یا ویدیوها تحت عنوان ویدیوی تبلیغاتی در فضای گسترده اینترنت وایرال می‌شوند. ویدیوی تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی آنلاین است و نقش مهمی در رشد و توسعه کسب و کارهای مختلف دارد. ویدیوها با تفهیم بهتر پیام شما و افزایش تاثیرگذاری بر مخاطب نقش خود را در بازاریابی ایفا می‌کنند.

تیزر تبلیغاتی چیست؟
تیزر یا تیزر تبلیغاتی اصطلاحی است که بارها آن را در فضای مجازی و واقعی شنیده‌اید و تعریف چندان پیچیده‌ای ندارد. تیزر در واقع همان ویدیوی تبلیغاتی کوتاه است که با هدف تبلیغات و بازاریابی ساخته شده و در شبکه‌های اینترنتی منتشر می‌شود. بارها شنیده‌ایم که یک تصویر می‌تواند گویاتر از هزاران کلمه در معرفی یک محصول یا برند عمل کند. در واقع اهمیت عکس‌ها در بازاریابی دیجیتال بر کسی پوشیده نیست. عکس‌ها به واسطه انتقال سریع‌تر پیام تبلیغ کننده به مخاطب و سایر ساختارها و ویژگی‌های خاص خود جذابیت بسیاری برای کاربران هدف دارند. مسلما وقتی تصاویر متحرک می شوند، تأثیر بسیار بیشتری بر ذهن افراد می‌گذارند و مانایی بیشتری خواهند داشت. این همان هدفی است که کسب و کارها در ساخت تیزر تبلیغاتی دنیای می‌کنند. تیزرهای تبلیغاتی امروزه بخشی مهم از هویت برندها هستند و می توانند شخصیتی قدرتمند از یک برند را به شکلی بصری نشان دهند.
چرا امروزه ویدیوها بیشتر دیده می‌شوند؟
تبلیغات و بازاریابی یک اصل بسیار مهم در رشد کسب و کارها است و معنا و مفهوم خود را از ایجاد اولین شغل‌ها در دنیا یافته و تا امروز تداوم این اصل در راستای توسعه کسب و کارهای مختلف حفظ شده است. آنچه در تداوم تبلیغات نقش مهمی داشته، تطابق و هماهنگی شیوه‌های تبلیغاتی نسبت به نیاز بشر در هر دوره از تاریخ بوده است. توسعه اینترنت در دنیای پیشرفته امروز شکل جدیدی از تبلیغات و بازاریابی را گسترش داده است. این روزها مردم بیشترین زمان خود را در شبکه‌هایی سپری می‌کنند که محوریت آن‌ها عکس و ویدیو می‌باشد. در واقع مردم بیشتر زمان آزاد خود را صرف تماشای ویدیو در شبکه‌های اجتماعی عکس محور می‌کنند‌. قطعا استفاده از ویدیوی تبلیغاتی می‌تواند به پیشرفت کسب و کارها و برندسازی آن‌ها منجر شود، چون ویدیوها برای کاربران جنبه سرگرمی دارند و بیشتر از سایر ابزارهای تبلیغاتی دیده می‌شوند.
از طرفی افزایش دغدغه‌های مردم در زندگی پرتلاطم امروز سبب شده که کاربران حوصله و دقت کافی برای توجه به تبلیغات در قالب کلمات را نداشته باشند. این در حالی است که ذهن پویای انسان حتی با وجود خستگی جذب تصاویر متحرک و ویدیو می‌شود‌. جالب اینجا است امروزه بسیاری از افراد برای رفع خستگی و آشفتگی ذهنی خود به شبکه‌های مبتنی بر وب پناه می‌برند و با تماشای ویدیوهای مختلف به خود استراحت می‌دهند. به همین دلیل است که ویدیوها بیشتر دیده شده و استفاده از ویدیوی تبلیغاتی برای توسعه کسب و کارها و برندسازی آن‌ها کاملا منطقی به نظر می‌رسد.
ویدیوی‌های تبلیغاتی چه تأثیری در افزایش فروش کسب و کارها دارند؟
ویدیوی تبلیغاتی یکی از فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ است و اهمیت آن به قدری است که در حوزه جداگانه تحت عنوان ویدیو مارکتینگ مورد بررسی قرار می‌گیرد. بسیاری از کارفرمایان با این تفکر که ویدیو‌های تبلیغاتی فرآیند پیچیده و پرهزینه ای دارند، از این نوع تبلیغات خودداری می‌کنند. در حالی که ویدیو مارکتینگ عملکرد بسیار ساده و تأثیرگذاری فوق العاده‌ای در بازاریابی دارد. به این صورت که شما می‌توانید در قالب یک تیزر یا ویدیوی کوتاه به صورت مستقیم با مخاطب خود ارتباط گرفته و در خلال محتویات سرگرم کننده پیام خود را نیز انتقال دهید. در نتیجه مخاطب نیازی ندارد که زمان خود را صرف مطالعه محتواهای متنی طولانی برای شناخت یک محصول یا برند کند‌. همانطور که پیش‌تر گفتیم این روزها مردم به دلایل متعدد تمایل بیشتری به تماشای ویدیوها نشان می‌دهند.
 ویدیوی تبلیغاتی یک ابزار بازاریابی قدرتمند در افزایش رتبه سئو سایت محسوب می‌شود. کسب و کارهای آنلاین می‌توانند با استفاده از این شیوه تبلیغاتی کاربران بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی هدف قرار داده و به سمت سایت خود هدایت کنند. ویدیوها به خوبی می‌توانند کاربران هدف را جذب کنند. با توجه به این که ویدیوها در فرآیند اعتمادسازی نیز تأثیر مستقیمی دارند، انتظار می‌رود که فروش کسب و کارهای آنلاین به شکل قابل توجهی افزایش یابد.
مهم‌ترین ویژگی ویدیوهای تبلیغاتی تأثیرگذار و موفق
ویدیوهای تبلیغاتی زمانی موفق خواهند بود که ضمن بیان مفهوم و پیام کارفرما بتوانند از طریق روایت یک داستان جذاب نظر مخاطبان را جلب کنند. این نوع از ویدیوها باید بتوانند مخاطب را شگفت زده و شاد کرده و در کنار آن آموزنده باشند‌. کوتاه بودن، شروع و پایان مناسب، سرگرم کننده و آموزنده بودن، ارتباط درست با مخاطب و انتقال مناسب پیام را از مهم‌ترین ویژگی‌های ویدیوی تبلیغاتی دانست. این نوع ویدیوها مورد پسند کاربران واقع شده و توسط آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی وابرال می‌شوند. به این ترتیب نرخ بازدید افزایش یافته و به واسطه آن ترافیک سایت و فروش نیز چند برابر می‌شود.
نقش ایده و خلاقیت در ساخت تیزر تبلیغاتی
همه شما به خوبی می‌دانید که محتواهای تبلیغاتی تکراری تأثیری در رشد کسب و کار ندارند‌. تکرار هر در محتوایی جذابیت آن را از بین می‌برد. در حالی که ایده‌های نو همواره در هر زمینه‌ای مورد توجه قرار گرفته و حس کنجکاوی را در افراد تحریک می‌کنند. این مسئله در مورد ویدیوی تبلیغاتی نیز صدق می‌کند. با توجه به انتشار میلیون‌ها تیزر تبلیغاتی در فضای اجتماعی، هر چه خلاقیت بیشتری در ساخت تیزر به خرج داده و از ترفندهای خلتقانه بیشتر استفاده کنید، بهتر توسط کاربران جذب شده و بیشتر دیده می‌شوید.
تیزرهای تبلیغاتی را در چه رسانه‌هایی می‌توان منتشر کرد؟
شما می‌توانید تیزرهای تبلیغاتی خود را در بستر رسانه‌هایی همچون وب سایت، یوتیوپ، آپارات، اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و سایر پلتفرم‌های ویدیو محور و پرمخاطب منتشر سازید. استفاده رایگان بسیاری از این رسانه‌ها برای تبلیغات ویدیویی برای شما یک امتیاز محسوب می‌شود.
استودیو مانی
ساخت تیزر تبلیغاتی نیازمند تجهیزات خاص برای فیلمبرداری و ادیت فیلم و البته تخصص و مهارت در این حوزه می‌باشد. شما می‌توانید با صرف یک هزینه بسیار  معقول، ساخت تیزر تبلیغاتی خود را به استودیو مانی بسپارید. استودیو مانی به عنوان برترین مجری ساخت تیزر با بیش از یک دهه سابقه فعالیت، بهره‌مندی از تیم متخصص و تجهیزات حرفه‌ای انتخاب ایده آلی برایتان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت استودیو مانی به آدرس http://studiomani.ir مراجعه نمایید.
 
کد مطلب: 165384
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *