۰
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۷
کواکبيان در مراسم يادبود مديرمسئول روزنامه اطلاعات در تالار وحدت:

حجت‌الاسلام دعايی اسوه مهمی برای جذب حداکثری و دفع حداقلی بود

آيين يادبود مرحوم حجت الاسلام سيد محمود دعايي، نماينده ولي فقيه و سرپرست موسسه مطبوعاتي اطلاعات، با نام رسم محمود، سه‌شنبه 24 خرداد ماه در تالار وحدت و با حضور محمد مهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، فرشاد مهدي پور معاون امور مطبوعاتي، محمد مهدي فرقاني استاد ارتباطات، سيد عباس صالحي سرپرست جديد موسسه مطبوعاتي اطلاعات، و جمعي از اصحاب فرهنگ و رسانه برگزار شد.
حجت‌الاسلام دعايی اسوه مهمی برای جذب حداکثری و دفع حداقلی بود
مصطفي کواکبيان از سخنرانان مراسم يادبود مدير مسئول روزنامه اطلاعات در تالار وحدت بود که با اشاره به حديثي از امام هشتم(ع) مرحوم دعايي را مصداق شخصيت‌هايي دانست که گره‌گشا و خوشحال‌کننده همنوعان خويش هستند که قطعا روز قيامت خداوند شادي را بر قلب آنان خواهد نشاند. مدير مسئول روزنامه مردم‌سالاري با اشاره به آيات قرآن کريم در مورد فضيلت جهاد و مبارزه و فضيلت علم و دانش و فضيلت تقوا و اخلاق، مرحوم دعايي را صاحب اين فضيلت‌ها دانست و اظهار داشت: ايشان مبارزه را از قبل از پيروزي انقلاب از عراق در کنار امام خميني(ره) شروع کردند و تا پايان عمر خويش در اين مسير باقي ماندند و هيچکس از ايشان رانت‌خواري و سوء استفاده مالي نديد و هيچکس يک دروغ و غيبت و تهمت را از او نشنيد. او پناهگاه افرادي بود که به هر دليلي از سوي برخي صاحبان قدرت مورد غضب واقع شده بودند.
ايشان حتي اتاقي را در موسسه اطلاعات به دکتر ظريف داده بودند. پس از درگذشت ايشان، همه سلايق سياسي و شخصيت‌ها از سجاياي اخلاقي ايشان گفتند. از سيدمحمد خاتمي و سيدحسن آقا و اصلاح‌طلبان گرفته تا امثال حسين آقاي شريعتمداري.
موسس انجمن مديران روزنامه‌هاي غيردولتي با اشاره به عضويت 90 نفر از مديران مسئول در اين انجمن اظهارداشت: حضور مرحوم دعايي در برخي جلسات اين مجمع موجب دلگرمي و قوت قلب اهالي رسانه بود.
کواکبيان، روزنامه جمهوري اسلامي را هم جزو روزنامه‌هايي دانست که زير مجموعه نهاد رهبري بوده‌اند و قطع آگهي‌هاي دولتي را از اين روزنامه ناصواب دانست و اظهار اميدواري کرد که برخورد پدرانه دست‌اندرکاران با همه اهالي مطبوعات يکسان باشد. کواکبيان در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به انتصاب جناب سيد عباس صالحي اظهار اميدواري کرد که مشي و منش جناب دعايي استمرار پيدا کند و همانگونه که خود آقاي صالحي گفته‌اند نبايد کشور با يک صدا و يک حزب و يک جناح اداره شود.
نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پايان خواستار نامگذاري يک مرکز مهم فرهنگي و يا يک خيابان در تهران به نام مرحوم دعايي شد.
 
کد مطلب: 165655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *