۰
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۵

توقیف یک کشتی دیگر حامل سوخت در یمن توسط ائتلاف عربی

شرکت نفت یمن اعلام کرد، ائتلاف دشمن کشتی سوخت "پرنسس حلیمه"، حامل بیش از ۲۰ هزار تن بنزین را با وجود دریافت مجوزهای لازم توقیف کرد.
توقیف یک کشتی دیگر حامل سوخت در یمن توسط ائتلاف عربی
شرکت نفت یمن اعلام کرد، ائتلاف دشمن کشتی سوخت "پرنسس حلیمه"، حامل بیش از ۲۰ هزار تن بنزین را با وجود دریافت مجوزهای لازم توقیف کرد.
شرکت نفت یمن در صنعاء با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، ائتلاف دشمن به رهبری واشنگتن کشتی سوخت "پرنسس حلیمه" را که حامل بیش از ۲۳ هزار و ۹۲۰ تن بنزین است، با وجود بازرسی‌ها و دریافت مجوزهای ورود از سازمان ملل، توقیف کرده است.
نیروهای ائتلاف سعودی در طول دوره آتش‌بس انسانی در یمن نیز چندین کشتی از جمله آنها کشتی دیزلی "دیتونا" و کشتی "قیصر" حامل بنزین را که از سازمان ملل نیز مجوز دریافت کرده بود و کشتی دیزلی"سیبلاندر سافیر" را توقیف کرده بودند.
شورای عالی سیاسی یمن در طول دوره آتش‌بس بر لزوم پایبندی طرف مقابل به شروط آتش‌بس تاکید کرده و از آنها خواسته بود طبق توافق اجازه دهد در راستای رفع نیازهای مردم یمن، کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی وارد بنادر این کشور شوند.
هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن دوم ژوئن جاری از موافقت دولت صنعاء و ائتلاف سعودی با پیشنهاد این سازمان برای تمدید دوباره آتش‌بس انسانی در یمن به مدت دو ماه دیگر خبر داده بود.
گروندبرگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: به محض پایان مدت آتش‌بس انسانی در یمن در ساعت هفت عصر دوم ژوئن، این آتش‌بس برای دو ماه دیگر تمدید می‌شود و من با همه طرف‌ها برای اجرای تمامی بندهای توافق آتش‌بس و تقویت آن و در ادامه دستیابی به یک راه‌حل سیاسی پایدار که خواسته‌های یمنی‌ها را محقق کند، تلاش و همکاری خواهم کرد.
آتش‌بس انسانی میان ائتلاف سعودی و دولت صنعاء دوم آوریل گذشته با نظارت سازمان ملل برقرار شد.
گروندبرگ نیز تاکید کرد که "موفقیت این ابتکار عمل در گروی پایبندی طرف‌های درگیر به اجرای توافقنامه در راستای تضمین اقدامات بشردوستانه است".
همچنین فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن افزود: بندهای توافقنامه آتش‌بس شامل تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر حدیده و صدور مجوز برای انجام دو پرواز در هر هفته از فرودگاه صنعاء و به مقصد آن است.
کد مطلب: 165706
برچسب ها: كشتي
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *