۰
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۶

اعلام موضع فراکسیون زنان مجلس درباره اظهارات طراح راهکار «ازدواج بین‌المللی»

اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری نسبت به اظهارات امیرحسین بانکی پور نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی به دلیل طرح راهکار «ازدواج بین‌المللی» اعلام موضع کردند.
اعلام موضع فراکسیون زنان مجلس درباره اظهارات طراح راهکار «ازدواج بین‌المللی»
اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری نسبت به اظهارات امیرحسین بانکی پور نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی به دلیل طرح راهکار «ازدواج بین‌المللی» اعلام موضع کردند.
در حاشیه جلسه روز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در نشست خبری اعضای فراکسیون زنان مجلس سارا فلاحی نماینده ایلام اظهار کرد: پیرو اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس که یک نظر کاملاً غیر کارشناسی و مبتنی بر آمار غلط و بسیار هیجانی درباره زنان شرافتمند کشورمان مطرح شده بود، نمایندگان بانوی مجلس به همراه مردان غیرتمند نسبت به این اظهار نظر اعتراض کردند و این اظهار نظرات هم به خود نماینده منتقل شد و  هم بانوان و آقایان مجلس از تریبون مجلس تذکرات لازم را دادند.
وی افزود: قطعاً ما به عنوان نمایندگان مردم و بانوان با چنین اظهارنظرهایی که صرفاً شخصی است و نمی‌توان آن را به کلیت مجلس تامین داد مخالفیم و معتقدیم که نمایندگان مردم با افراد دیگر بسیار متفاوت هستند و چنانچه نظری را مطرح می کنند باید پشت آنها کار دقیق کارشناسی و علمی باشد تا التهابات حاکم بر جامعه را افزایش ندهند و باید به جامعه نجیب بانوان ما  احترام بگذارند و اتفاقاً نمایندگان مردم باید با رفتارها و اعمال خود کمک کنند که زنان جامعه احساس کنند مجلس پشت سر آنها ایستاده و در راستای تحقق حقوق این نوین اسلام برای آنها حرکت کرده، حرکت می کنند.
عضو فراکسیون زنان خاطرنشان کرد: متاسفانه این اظهارنظرها هر از چند گاهی اتفاق می افتد؛ برخی به زنان نگاه ابزاری دارند که ما مخالف این موضوع هستیم و معتقدیم که این نوع نگاه مخالف دیدگاه های اسلام و امام این جامعه به زن است و باید به عنوان یک مجلس انقلابی مقداری با طمانینه بیشتر اظهار نظر کنیم و به کرامت بانوان احترام بگذاریم و تلاش کنیم تا در مسیر افزایش کرامت بانوان حرکت کنیم.
فلاحی گفت: امیدواریم کسانی که اظهارات مورد اشاره را مطرح کرده‌اند سهواً این کار را انجام داده باشند و از جامعه ایران و زنان ایران عذرخواهی کنند و به التهابات حاکم بر افکار عمومی بیشتر از آنچه که هست دامن نزنند.
وی تاکید کرد: قطعاً مجلس به موضوع افزایش جمعیت ورود اساسی کرده و در این خصوص قوانینی را مورد رسیدگی قرار داده است و نمایندگان به دنبال تصویب قوانینی برای تسهیل مسیر ازدواج جوانان هستند اما ما اجازه نمی دهیم که برخی از این موضوع سوء استفاده کنند و با نگاه ابزاری داشتن به بانوان شرایطی را ایجاد کنند که زنان جامعه احساس امنیت خاطر نکنند.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: باید در مسیر حرکت کنیم که به عنوان جامعه اعتماد بیشتری نسبت به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی داشته باشد و اتفاقات مجلس باید پناهگاهی برای بانوان ما باشد و بتواند با قوانینی که مبتنی بر تعالیم عالیه اسلام است، برای زنان جامعه احقاق حق کند.
فلاحی گفت: در جلسه امروز بانوان فدراسیون زنان یک حرکت اعتراضی داشتند و امیدواریم که این حرکت که کاملاً محق و متعالی بود باعث شده باشد که دوستان مقداری در اظهارنظرهای خود تامل کنند. در کنار بانوان جامعه مردان غیرتمند و با شرف جامعه ما نیز قرار دارند و این اظهارنظرها صرفاً برای بانوان برخورنده نیست بلکه به جامعه با غیرت و با شرایط مردان نیز بر می خورد و کسی نمی تواند و این حق را ندارد که خود را در جایگاهی قرار دهد که برای مسائل کلان جامعه نسخه‌های منفی بپیچد اگر می‌خواهیم از برخی بن‌بست‌ها نظیر پیری جامعه عبور کنیم نیاز به کارهای تخصصی داریم و نیازمند آن هستیم که افرادی که عقلانیت در کلام آنها وجود دارد اظهار نظر کنند.
وی اظهار کرد امیدواریم دیگر شاهد این دست از اظهارنظرهایی که باعث التهاب جامعه می شود و مقداری ناامنی فکری و ذهنی در جامعه ایجاد می کند، نباشیم.
کد مطلب: 166103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *