; ?>; ?> بجای خرید اتوبوس دست دوم، همین اتوبوس‌های خراب را تعمیر کنید - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۸
واکنش عضو شورای شهر تهران به خرید اتوبوس‌های دست دوم:

بجای خرید اتوبوس دست دوم، همین اتوبوس‌های خراب را تعمیر کنید

اگر قرار به خرید اتوبوس دست دوم و نیاز به تعمیر بود، چرا همین اتوبوس‌هایی که درحال حاضر نیاز به تعمیر دارند و رها شده‌اند،‌ درست نمی‌شوند و به سیستم حمل و نقل عمومی بازگردانده نشوند؟
بجای خرید اتوبوس دست دوم، همین اتوبوس‌های خراب را تعمیر کنید
به گزارش خبرآنلاین، خبر کوتاه و در نگاه اول خوب و خوش است: شهرداری تهران می‌خواهد برای بهبود وضعیت حمل و نقل پایتخت تعدادی اتوبوس دست دوم وارد کند.
اتوبوس دست دوم، هر شهروندی را یاد خودروهای خارجی دست دوم موجود در بازار می‌اندازد که کارایی و توان‌شان از خودروهای صفر داخلی هم بهتر است و بخاطر همین بهتر بودن، گران‌تر هم هست. پس چه بهتر که این خودروها بیایند و رونقی به بازار حمل و نقل عمومی تهران بدهند.
اما به این سادگی هم نیست، نه تنها ساده نیست که اتفاقا ماجراهایی نیز دارد، آن‌قدر که همین دیروز و هم‌زمان با اعلام این خبر مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در اکانت توئیتر خود واکنش نشان داد.
او نوشت: خرید ‎اتوبوس دست دوم از خارج نه افتخار است برای ‎شهرداری تهران و نه خدمت است به شهروندان تهرانی ولی دهن‌کجی است به تولیدکنندگان داخلی و توهین است به شعار سال و سند تحول دولت.
البته این واکنش بی‌جواب نماند و سخنگوی شهرداری تهران به انتقاد نماینده مجلس در مورد خرید اتوبوس دست‌دوم برای تهران واکنش نشان داد.



مطهر محمدخانی هم د توییتر در واکنش به توییت میرسلیم در مورد خرید اتوبوس دست دوم از خارج کشور برای شهر تهران، نوشت:«شهرداری تهران قرارداد خرید ۱۰۷۵ دستگاه اتوبوس تولید داخل را امضا و بخشی از آن را تحویل گرفته است، با این حال ناوگان اتوبوسرانی پایتخت نیازمند تقویت فوری است. نمی‌توانیم مردم عزیز را معطل کنیم.»
او تاکید کرد: «ورود اتوبوس خارجی مسکنی برای این درد است و مردم را از تولید داخل دلزده نکنید.»
درحالی که سخنگوی شهرداری معتقد است نباید مردم را دلزده کنیم اما با اخباری که از وضعیت این اتوبوس‌ها به گوش می‌رسد، قاعدتا باید دلزدگی مردم تهران بیشتر از قبل باشد.
اخباری غیررسمی می‌گوید این اتوبوس‌ها دست دوم و سالم نیستند و حتی نیاز به تعمیرات اساسی دارند، جعفر تشکری هاشمی، عضو شورای شهر تهران این اخبار را تایید یا رد نمی‌کند و همه چیز را منوط به بازدید از این اتوبوس‌ها در آینده نزدیک می‌داند اما می‌گوید: اگر قرار به خرید اتوبوس دست دوم و نیاز به تعمیر بود، چرا همین اتوبوس‌هایی که درحال حاضر نیاز به تعمیر دارند و رها شده‌اند،‌ درست نمی‌شوند و به سیستم حمل و نقل عمومی بازگردانده نشوند؟
او ادامه می‌دهد: من کاملا با ورود این اتوبوس‌ها به کشور مخالف هستم، وقتی که تولیدکننده داخلی توان و ظرفیت ساخت آن را دارد، اگر پول برای خرید اتوبوس صفر داخلی نداریم چرا اتوبوس‌های نیاز به تعمیر را درست و استفاده نمی‌کنیم؟
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تا پیش از جلسه دیروز شورای شهر، اطلاعی از وضعیت خرید این اتوبوس‌ها در دست نبوده و شورای شهر حتما این موضوع را بررسی و از اتوبوس‌های جدید را بازدید خواهد کرد، می‌گوید: در شورای شهر بودجه برای خرید اتوبوس تصویب شده بود اما نه اتوبوس دست دوم و این موارد باید بررسی شود.

هرچند که تشکری هاشمی بر مخالفت شورای شهر تهران در باره ورود این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و بررسی موضوع تاکید دارد اما آن‌طور که پیش از این از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام شده،‌ خرید حدود هزار اتوبوس دست دوم برای تهران در وزارت کشور قطعی شده است.
مجتبی شفیعی علت خرید این اتوبوس‌ها را این چنین توضیح داده است: در گذشته یک سابقه موفق داشتیم که اتوبوس‌های "ایکاروس" در دوره‌ای وارد ناوگان شدند و از آنجایی که نسبت به اتوبوس‌های موجود آن زمان وضعیت بهتری داشت هم راننده و هم مردم راضی بودند و سال‌ها این اتوبوس‌ها در تهران کار کرد.
حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم شورای شهر با این ماجرا چطور برخورد خواهد کرد.
کد مطلب: 166223
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *