۰
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰

افزایش خرید نفت روسیه توسط پالایشگاه‌های اروپا

پالایشگاه‌های اروپایی هفته گذشته میزان زیادی نفت روسیه را خریداری کردند.
افزایش خرید نفت روسیه توسط پالایشگاه‌های اروپا
پالایشگاه‌های اروپایی هفته گذشته میزان زیادی نفت روسیه را خریداری کردند.
آمارهای رصد شده توسط بلومبرگ نشان داد پالایشگاه‌های اروپا هفته گذشته ۱.۸۴ میلیون بشکه در روز نفت روسیه را خریداری کردند که سومین افزایش میزان خرید نفت روسیه از سوی این پالایشگاه‌ها در چند هفته گذشته بوده است.
جریان نفت از روسیه به اروپا شامل ترکیه، اکنون به بالاترین میزان در حدود دو ماه گذشته رسیده است.
این افزایش خرید مربوط به شرکت لیتاسکو (بازوی بازرگانی لوک اویل) و ترکیه بوده است. لوک اویل سه پالایشگاه در اروپا (ایتالیا، رومانی و بلغارستان) دارد و این پالایشگاه‌ها همچنان خرید نفت روسیه را افزایش می‌دهند. تحلیل بلومبرگ نشان داد اگر چه سایر نقاط اروپا ممکن است واردات نفت از روسیه را افزایش نداده باشند اما کاهش خرید، قطعا آهسته شده است.
اتحادیه اروپا موافقت کرده است ۹۰ درصد واردات نفت از روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف کند اما جدی‌ترین ضربه این بلوک به روسیه از طریق هدف گرفتن درآمدهای نفتی، در قالب ممنوعیت بیمه بوده است. تحت این ممنوعیت که انگلیس هم از آن حمایت کرده است، شرکتهای اتحادیه اروپا اجازه نخواهند داشت حمل دریایی نفت خام روسیه به کشورهای دیگر خارج از این بلوک را بیمه یا فاینانس کنند. به گفته تحلیلگران، این اقدام، توانایی روسیه برای صادرات نفت به سراسر جهان را فلج خواهد کرد.
با این حال روسیه اعلام کرده است بیمه دولتی تحت توافقنامه تجاری با کشورهای دیگر فراهم و خود را از هر گونه ممنوعیتی که اتحادیه اروپا و انگلیس اعمال می‌کند، منفک خواهد کرد.
با این حال اکثر بنادر جهان به نفتکش‌ها اجازه ورود نمی‌دهند مگر این که پوشش بیمه کامل داشته باشند.
بر اساس گزارش اویل پرایس، روسیه همچنان میزان زیادی نفت به چین و هند صادر می‌کند و درآمد روسیه از عوارض صادرات، هفته گذشته شش درصد رشد کرد.
کد مطلب: 166272
برچسب ها: نفت روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *