۰
سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۹

طالبان تجارت آنلاین ارز‌های خارجی را در افغانستان ممنوع کرد

​​​​​​​ صابر مهمند، سخنگوی بانک مرکزی طالبان گفته است که فارکس یا تجارت آنلاین ارزهای خارجی در افغانستان ممنوع و با افراد خاطی پیگرد قانونی صورت خواهد گرفت.
طالبان تجارت آنلاین ارز‌های خارجی را در افغانستان ممنوع کرد
فارس:
بلومبرگ به نقل از مهمند نوشت: «بانک مرکزی به دلیل فارکس یا تجارت ارزهای آنلاین ارزهای خارجی را ممنوع کرده و هیچ قاعده ای در شرع این موضوع را تایید نمی‌کند.»
این رسانه آمریکایی گزارش داد که به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، به دنبال فروپاشی اقتصادی در این کشور بسیاری از مردم به تجارت ارزهای خارجی در بازار فارکس با رمزارزها روی آوردند.
طالبان تاکنون تجارت رمزارز در افغانستان را ممنوع نکرده است.
با وجود اینکه آماری مبنی بر تعداد افراد در بازار فارکس در افغانستان معامله می کنند، اما سخنگوی بانک مرکزی طالبان گفته است که روزانه میلیون ها دلار در این بازار عمدتاً توسط معامله‌گران ارز دیجیتال در سرای شهزاده کابل معامله می‌شود.
این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، ارزهای بانک مرکزی از سوی آمریکا مسدود شده و این کشور با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شده است.
بلومبرگ گزارش داده است که انزوای افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان و عدم کمک مالی به این کشور باعث از بین رفتن 40 درصد از GDP این کشور شده است.
کد مطلب: 167028
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *