۰
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰

تاثیر خواب شبانه روزی در سلامت قلب

​​​​​​​ اگر دلیل دیگری برای داشتن خواب کافی و طولانی‌تر می‌خواهید، نتایج بررسی‌های جدید نشان داده است که بیشتر خوابیدن برای قلب مفید است.
تاثیر خواب شبانه روزی در سلامت قلب
ایسنا نوشت:
"انجمن قلب آمریکا" در به‌روزرسانیِ اخیرِ "چک‌لیست هفت‌گانه" خود برای سلامت قلب و عروق، اکنون طول مدت خوابیدن در شبانه‌روز را نیز به این "چک‌لیست" اضافه کرده است.
به این ترتیب فاکتور خواب سالم و کافی نیز به این پرسشنامه، تحت عنوان "هشت‌ ضرورت زندگی" افزوده شد که کنترل همه آنها برای بهره‌مندی بیشتر از سلامت قلب و عروق حیاتی است.
این انجمن پیش‌تر هفت فاکتور شامل ۱- رژیم غذایی سالم، ۲- داشتن فعالیت بدنی، ۳- پرهیز از دخانیات، ۴- وزن مناسب، ۵- کنترل چربی خون، ۶- کنترل قند خون و ۷- کنترل فشار خون را از عوامل مهم برای داشتن قلب و عروق سالم برشمرده بود.
پزشکان گفته‌اند یافته‌های عملی جدید نشان داده که مدت زمان خواب، نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کند و به همین دلیل در این فهرست اضافه شده است.
بنابر گزارش شبکه خبری سی ان ان، مطالعات تحقیقاتی مختلف در دو دهه گذشته نشان داده است که با شیوه‌های زندگی سالم و مدیریت عوامل خطر شناخته شده می‌توان از بروز بیش از ۸۰ درصد بیماری‌ها و حوادث مربوط با قلب و عروق پیشگیری کرد.
کد مطلب: 167329
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *