۰
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۹

آیا سیگار گیاهی عوارض کمتری دارد؟

سیگار های جایگزین که در بسیاری از فروشگاه‌ ها از طریق اینترنت فروخته می‌شوند به‌راحتی پیدا می‌شوند و خرید آن ها آسان است، حتی برای بچه‌هایی که به سن قانونی نرسیده‌اند، توسط برخی از افراد به‌ عنوان روشی برای درمان اعتیاد به سیگار شناخته می‌شوند درصورتی‌که اغلب آن‌ها حتی گاه طعم‌های جالبی دارند که در سیگارهای معمولی دیده نمی‌شوند.
آیا سیگار گیاهی عوارض کمتری دارد؟
همه ما به‌ خوبی می‌دانیم که سیگار عوارض متعدد و خطرات زیادی برای سلامتی دارد. می‌تواند سبب شود که غلظت خون به وجود آمده و مشکلات هر روز در مورد کسانی که درگیر کشیدن لحظه‌ای سیگار هستند جدی تر شود. دنیای سیگارها هر روز در حال بزرگ‌تر شدن و گسترده‌تر شدن است.
اما بزرگ‌ترین نقطه عطف در مورد موفقیت فروش این محصولات این است که مدام در مورد آن‌ها گفته می‌شود که عموماً جایگزین سالمی برای سیگارهای معمول به‌حساب می‌آیند. سیگارهای جایگزین ایمن نیستند و در واقع، برخی از آنها به طور قابل‌توجهی خطرناک‌تر از سیگارهای معمولی هستند. همان‌طور که مدیر دفتر امور مصرف‌کنندگان کمیسیون تجارت فدرال در ایالات متحده امریکا در مورد این موضوع اظهار داشت: "چیزی به نام دود ایمن وجود ندارد. از محبوب‌ترین انواع سیگارهای جایگزین می‌توان به سیگارهای بیدی، گیاهی و میخکی اشاره کرد که همگی در بین جوانان محبوبیت خاصی دارند.

انواع سیگارهای گیاهی محبوب بازار جهان!
در ادامه به شما ثابت خواهیم کرد که این سیگارها نه ‌تنها نمی‌توانند برای شما مفید باشند، بلکه می‌توانند سبب بروز مشکلات جدی تری شوند. در نتیجه اگر قصد کنترل کامل شرایط فیزیکی بدن خود را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از روش‌های اصولی تر استفاده کنید تا این مشکل در شما به‌صورت کامل و از ریشه حل شود. از یک‌روی دیگر، سیگارها به‌هرحال دودی هستند که وارد ریه شما می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود که شرایط هر لحظه در مورد وضعیت  و فیزیک بدنی شما بدتر شود.
ترک سیگار با نعنا
یکی از روش‌هایی که در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترک دود با یک روش جایگزین خواهد بود. در این مورد گفته می‌شود که سیگارهای گیاهی می‌توانند انتخاب بهتری باشند. این را فراموش نکنید که هیچ‌گاه نمی‌توان گناه سیگار در قبال آسیبی که به بدن وارد می‌شود را تطهیر کرد، در نتیجه افرادی که به شما پیشنهاد می‌کنند که سیگار گیاهی می‌تواند مشکل شما را رفع کند، به شما یک دروغ بزرگ گفته‌اند. امروزه از چهل گیاه، زیتون، گل ماهور، عنبرنسا و... استفاده می‌شود که در نهایت نه‌ تنها موجب اتفاق مثبتی نمی‌شود. بلکه باعث می‌شود که حتی عارضه‌های به وجود آمده خطرناک‌تر شود. در این مورد لازم می‌دانیم که به این موضوع اشاره کنیم، در دیسگار، منبع معتبر برای روش‌های ترک سیگار، دراین‌خصوص به طور کامل توضیح داده شده است.
سیگارهای بیدی
متأسفانه گاهی سیگارهای موجود در بازار بدتر از چیزی هستند که تصورش را می‌کنید. این سیگارها گیاهی، گاه خوش طعم و حتی خطرناک‌تر از سیگارهای معمولی و سیگارت‌ها هستند. طبق یک نشریه از منبع سلامت عمومی، افراد سیگاری که از این نمونه‌ها استفاده می‌کنند، در ماه حدود سه برابر بیش‌تر از سیگاری‌های معمولی دود و نیکوتین استنشاق می‌کنند.
بیدی‌ها که معمولاً از هند و آسیای جنوب شرقی وارد می‌شوند، سیگارهای کوچک و سیگارت هستند که با تنباکوی تیره و محکم در یک برگ خشک شده پیچیده شده‌اند. آنها تا حدودی شبیه مفاصل ماری‌جوانا هستند و تقریباً در هر طعم مصنوعی قابل تهیه هستند. بیدی‌ها معمولاً بسیار ارزان‌تر از سیگارهای معمولی هستند.
ظاهر عجیب‌ و غریب، طعم‌های شیرین مانند، هزینه کم، همین‌طور بوی کم موجب شده است که در دسته‌بندی پرفروش‌ترین سیگارهای گیاهی قرار بگیرند. از آنجایی‌ که برگ‌ های تندو به ‌راحتی کاغذ نمی‌سوزاند، سیگاری‌ های بیدی باید عمیقاً نفس بکشند و اغلب فقط برای روشن نگه‌داشتن فرد ناچار می‌شود که به‌صورت مداوم سیگار بکشد.
سیگارهای گیاهی (با لیبل‌های ارگانیک)
این روزها سیگارها تحت مارک‌ها و برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. برخی از آن‌ها ظاهری شبیه به سیگارهای معمولی دارند و برخی نیز با طرح‌های جذاب برای کسانی که مایل به استفاده از مدل‌های ارگانیک هستند به شکل سفارشی‌سازی شده تهیه و بازاریابی می‌شوند.
برخی سیگارها نیز در بازار تحت لیبل‌های ارگانیک عرضه می‌شوند. آنها دقیقاً شبیه سیگارهای معمولی هستند و در طعم‌های مختلف از جمله نعنا، گیلاس و وانیل عرضه می‌شوند. در ایالت متحده امریکا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مورد این سیگارها قوانین فروش مبنی بر این است که منعی برای استفاده حتی در سنین پایین وجود ندارد. از آنجا که آنها حاوی تنباکو نیستند، می‌توان آنها را به طور قانونی به افراد سیگاری در هر سنی فروخت. این سیگار در برخی موارد نیز کمی عجیب ‌و غریب‌تر عرضه می‌شود، حاوی ترکیبی از گیاهان از جمله گل ختمی (گیاه، نه رویه شکلات داغ)، گل شور، یاس و جینسینگ است.
انواع سیگار میخک
حدود 60 درصد تنباکو و 40 درصد میخک درون این سیگارها جای گرفته است. وقتی می‌سوزد، مواد شیمیایی خطرناکی تولید می‌کند. روغن میخک استنشاقی ممکن است خطر ابتلا به ذات‌الریه، برونشیت و سایر عفونت‌های ریوی را افزایش دهد. در تعداد کمی از افراد مستعد، سیگار میخک حتی باعث کما و آسیب ریه می شود که البته این به‌شدت خبر بدی خواهد بود چون هر روز تعداد کسانی که از این سیگارها استفاده می‌کنند بیشتر می‌شود و در نتیجه باید فکری به حال آن‌ها کرد و برای درمان این اپیدمی بزرگ اقدام نمود. همچنین در طب سنتی برخی از افراد معتقد هستند که عصاره میخک برای کنترل هوس و ترک خودارضایی مفید است.
چگونه سیگار را راحت‌تر ترک کنیم؟
سیگار امروزه تبدیل به یک تجارت پرسود شده است و درخواست بالا و علاقه به خرید، باعث شده که شرکت ها همواره به دنبال روش‌های جدید برای فروش سیگار باشند. در مقابل باید به این موضوع اشاره نمود که سیگار در نهایت دودی است که وارد ریه می‌شود و نمی‌تواند یک اتفاق خوب برای زندگی افراد باشد.
تکنیک‌ها، روش‌های تغذیه‌ای و داروهایی وجود دارند که بخش مهمی از آن‌ها به طب سنتی ختم می‌شود. استفاده از هرکدام از این روش‌ها می‌تواند تا حد زیادی مشکل فرد را کنترل کند. در این شرایط لازم است که فرد خودش بخواهد که همه چیز را در دست بگیرد و تا جایی که این توان را دارد، از استفاده روش‌های خاص پزشکی جلوگیری کند. یک مشاوره دقیق و کامل در این مورد می‌تواند کارساز باشد. آسیب به ریه و همین‌طور ازدست‌دادن سال‌های جوانی، از جمله بزرگ‌ترین و کلیدی‌ترین مشکلاتی است که باید در مورد آن بادقت عمل بیشتری رفتار نمود.
کد مطلب: 169189
برچسب ها: سیگارگیاهی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *