۰
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۶

وزیر دفاع آمریکا: ایران از ارسال پهپاد به روسیه خودداری کند

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری به ایران توصیه کرد که از ارسال پهپاد به روسیه خودداری کند.
وزیر دفاع آمریکا: ایران از ارسال پهپاد به روسیه خودداری کند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص ارسال احتمالی پهپاد از ایران به روسیه گفت: ما به ایران توصیه می‌کنیم که این کار را انجام ندهد. این ایده از نظر ما بسیار بسیار بد است. من بیش از این در این خصوص اظهارنظر نمی‌کنم.
ادعای فروش پهپاد توسط ایران به روسیه در پی این مطرح می‌شود که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود، ایران در حال آماده‌سازی برای تحویل صدها پهپاد دارای قابلیت حمل سلاح به روسیه است.
مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده بود که ایران برنامه حمایت نظامی از روسیه را در جنگ اوکراین دارد. اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روس در این زمینه است.
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز امروز در این باره گفت که تصمیم ارسال پهپاد به روسیه به عهده تهران خواهد بود اما این گزینه‌ای نه چندان جالب است.
مالی با مطرح کردن اظهاراتی تهدیدآمیز در زمینه به کار بردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و روسیه، گفت: ابزارهایی در اختیار داریم و به وسیله آنها هرگونه انتقال چنین پهپادهایی به روسیه را تحریم خواهیم کرد.
این در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات مشاور امنیت ملی امریکا درباره فروش فناوری های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها بصورت رسمی اعلام شده است.
کنعانی در ادامه افزود: ادعای مقام آمریکایی در حالی است که امریکا و اروپایی ها سال ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح های کشنده متنوع خود تبدیل کرده اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی ممکن نبود.
کد مطلب: 169266
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *