۰
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۰

روزنامه اصولگرا از حرفهای روحانی اصلاح طلب خوشش آمد!

روزنامه جوان از اظهارات سیدحسین موسوی تبریزی در باره حجاب استقبال کرد.
روزنامه اصولگرا از حرفهای روحانی اصلاح طلب خوشش آمد!
روزنامه جوان از اظهارات سیدحسین موسوی تبریزی در باره حجاب استقبال کرد.
این روزنامه توشت:
سید حسین موسوی تبریزی، دبیر تشکل اصلاح‌طلب مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با روزنامه آرمان اذعان کرده که «حجاب در سطح جامعه با منزل متفاوت است و هنگامی که بی‌حجابی در جامعه باعث فساد شود باید جلوی آن گرفته شود.»
این اظهارات جالب توجه است، زیرا اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند حجاب را حتی در سطح جامعه، یک امر شخصی جا بزنند. از سویی اصلاح‌طلبان به دلیل خطای اخیر گشت ارشاد، اصرار به جمع‌آوری آن دارند و معتقدند که گشت ارشاد نتوانسته مروج خوبی برای حجاب باشد. حال آنکه گشت ارشاد برای ترویج حجاب نیست، بلکه برای جلوگیری از هنجارشکنی است. ضمن آنکه اصلاح‌طلبان هیچ گاه راه و ابزار درست برای ترویج حجاب را هم معرفی نکرده‌اند.
بخش‌هایی از اظهارات موسوی تبریزی را در ادامه آورده‌ایم:
*در جنبه عمومی هم داشتن حجاب پیامدهایی دارد و هم نداشتن حجاب. به همین دلیل نمی‌توان حجاب را یک موضوع شخصی قلمداد کرد و بلکه سرایت دارد. در صورتی که احتمال سرایت به غیر وجود داشته باشد و بی‌حجابی در جامعه افزایش پیدا کند می‌توان جلوی آن را گرفت.
*در موضوع حجاب اینکه برخی در درون منزل خود به چه شکلی رفتار می‌کنند حتی اگر مهمان نیز داشته باشند یک موضوع است و، اما اگر موضوع حجاب در سطح جامعه باشد موضوع دیگری است که هر کدام شرایط خاص خود را دارد. در جنبه عمومی حجاب اگر بی‌حجابی و یا بدحجابی باعث ضرر و زیان به جامعه باشد باید در حد همان بی‌حجابی امر به معروف صورت بگیرد.
*در جنبه عمومی حجاب نیز اگر بی‌حجابی صورت بگیرد امر به معروف دارای مراتب است و اگر به این مراتب توجه نکنیم خودش به گناه تبدیل می‌شود. امر به معروف باید همراه با احترام و تکریم طرف مقابل صورت بگیرد. نباید به شکلی مطرح شود که طرف مقابل ناراحت شود و واکنش نشان دهد. در چنین شرایطی وضعیت بدتر می‌شود و کسی که حجاب مناسبی ندارد به رویکردی که در پیش گرفته ادامه می‌دهد.
*پوشش زنان باید به شکلی باشد که نه به خودشان آسیبی وارد شود و نه به جامعه. هنگامی که بی‌حجابی در جامعه باعث فساد شود باید جلوی آن گرفته شود. به همین دلیل آیه حجاب زمانی نازل شد که منکر در جامعه مسلمین افزایش پیدا کرده بود.
کد مطلب: 169515
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *