۰
سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۵

سیل در سیستان و بلوچستان/ مسدود شدن ۸ مسیر فرعی

امداد رسانی به بیش از ۴۰۰ آسیب دیده
بارندگی‌های تابستانی اخیر که از سیل در استهبان شروع و بنابر اعلام سازمان هواشناسی احتمال دارد استان های بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را نیز در برگیرد و طی دو روز گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان باعث مسدود شدن راهها، قطع برق و بروز خسارت به منازل مسکونی شده، بر اثر پدیده ای موسوم به مونسون است که از اواسط خرداد و همزمان با گرما در نیم کره شمالی زمین، شاهد این پدیده هستیم ،به گونه‌ای که این باران‌ها در تابستان با بارش‌های سیل‌آسا و طوفان‌های موسمی همراه است.
سیل در سیستان و بلوچستان/ مسدود شدن ۸ مسیر فرعی
بارندگی‌های تابستانی اخیر که از سیل در استهبان شروع و بنابر اعلام سازمان هواشناسی احتمال دارد استان های بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را نیز در برگیرد و طی دو روز گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان باعث مسدود شدن راهها، قطع برق و بروز خسارت به منازل مسکونی شده، بر اثر پدیده ای موسوم به مونسون است که از اواسط خرداد و همزمان با گرما در نیم کره شمالی زمین، شاهد این پدیده هستیم ،به گونه‌ای که این باران‌ها در تابستان با بارش‌های سیل‌آسا و طوفان‌های موسمی همراه است.
تأکید استاندار سیستان و بلوچستان بر آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه دستگاه‌های خدمات رسان با توجه به شرایط موجود و بارش‌های مونسون و پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ادامه داشتن شرایط فعلی تا پنجشنبه و جمعه هفته جاری؛ در آماده باش کامل باشند.
حسین مدرس خیابانی روز سه‌شنبه در دومین نشست شورای مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اظهارداشت: علاوه بر آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان، شرکت پخش فرآورده های نفتی، سهمیه ویژه سوخت بنزین و گازوئیل را در اختیار ستاد بحران فرمانداری ها در شهرستان های مورد نظر قرار دهد.
وی تصریح کرد: همچنین سهمیه ویژه آرد برای نانوایی‌های مناطق سیلزده در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص دهد تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای پایداری خدمات در شرایط موجود و نگهداری از زیرساخت‌ها، تیم‌های پشتیبان برای پایداری شبکه های برق، مخابرات و آب و فاضلاب در منطقه استقرار یابند.
وی بیان کرد: بالگردهای امداد هوایی نیز برای نقاطی که دسترسی سخت است در نظر گرفته شود که بر این اساس اورژانس هوایی با سه فروند در حالت آماده باش است و هلال احمر نیز با یک فروند هلیکوپتر آمادگی برای پشتیبانی برای شرایط اضطرار را دارد.
مدرس خیابانی تاکید کرد:با توجه به اینکه محدودیت پرواز برای بالگردها وجود دارد این محدودیت در شرایط بحران فعلی تا ۳ و ۴ روز آینده برداشته شده تا بالگرد ها بتوانند در نقاط مرزی و نقاط دور از دسترس نیز خدمات‌رسانی داشته باشند.
وی عنوان کرد: علاوه بر این نیروهای نظامی و انتظامی برای امداد رسانی در شرایط مورد نیاز آمادگی داشته باشند.
باد و باران به ۱۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: باد و باران روز گذشته در این استان باعث خسارت به ۱۷ اصله پایه برق و یک دستگاه ترانس در شهرستان های دلگان، نگور و سرباز شد.
خلیل عوض زاده اظهار داشت: به محض اعلام خسارت وارد شده به شبکه برق، تیم های عملیاتی این مناطق به محل های حادثه دیده اعزام شدند و نسبت به پایداری شبکه برق این مناطق اقدام کردند.
وی با بیان اینکه شبکه برق سیستان‌ و بلوچستان پایدار است، تصریح کرد: در حال حاضر تنها برق ۷ روستای شهرستان دلگان و یک روستای شهرستان سرباز قطع می‌باشد که پرسنل این امور در حال تلاش جهت پایداری شبکه برق این مناطق هستند.
وی با بیان اینکه وزش باد شدید و باران‌های فصلی از جمله اتفاقات طبیعی این منطقه است که همواره خسارت بسیاری به شبکه توزیع برق وارد می کند، افزود: شهروندان گرامی ضمن صبر و شکیبایی، همکاری لازم را با پرسنل شرکت توزیع نیروی برق جهت تسریع پایداری شبکه برق داشته باشند.
عوض زاده تصریح کرد: شهروندان گرامی همچنین در زمان ناپایداری شرایط جوی (بارندگی، آبگرفتگی معابر و طوفان شدید) از نزدیک شدن به تاسیسات برق جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مراتب را به سامانه ۱۲۱(مراکز اتفاقات برق) اطلاع رسانی کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: طی هشدار سطح قرمز مرکز هواشناسی این استان به جهت بارندگی شدید در این منطقه، جهت مقابله با حوادث احتمالی کلیه نیروهای عملیاتی و پیمانکاری، کارکنان ستادی و واحدهای تابعه در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.
خلیل عوض زاده با بیان اینکه تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: به دنبال هشدار صادر شده کلیه مرخصی های پرسنل، لغو و فراخوان بازگشت افرادی که در استان حضور دارند، داده شد.
وی با بیان اینکه تیم های معین از حوزه مرکز و شمال استان سیستان و بلوچستان با استعداد نیرویی ۳۰ نفر و ۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حوزه جنوب مستقر هستند، افزود: اعضای ستاد بحران شرکت توزیع برق نیز در تمامی شهرستان های حوزه جنوب مستقر شده و به صورت مستمر شرایط را رصد می کنند.
مسدود شدن ۸ مسیر فرعی در جنوب سیستان و بلوچستان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی شبانه روز گذشته و جاری شدن سیلاب هشت مسیر فرعی در جنوب استان را بست.
علیرضا شهرکی در جلسه مدیریت بحران استان افزود: هم اینک مسیرهای رحمت آباد- مهرستان، مهرستان - سوران، مهرستان- سرباز، مهرستان- ایرانشهر، قصرقند- نیکشهر، دلگان - ایرانشهر، فنوج-کتیج- رمشک و اسپکه - فنوج در جنوب استان بسته است.
وی ادامه داد: تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در بارندگی اخیر هشت شهرستان و ۳۵ روستای جنوب استان دچار سیلاب شد و خدمات رسانی به روستاها با قوت تداوم دارد.
وی بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی که اکثر نقاط سیستان و بلوچستان را در بر می گیرد تا  اواخر هفته جاری با شدت کمتر تداوم دارد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به هشدارهای دریایی و مواج شدن دریا از فعالیت تمامی صیادان بنادر جنوبی سیستان و بلوچستان تا پایان هفته جلوگیری به عمل می‌آید و ادارات کل شیلات و بنادر و دریانوردی استان در این زمینه اطلاع رسانی و فرمانداری ها نیز موضوع را پیگیری و رصد می کنند.
وی تصریح کرد: تیم‌های امدادی و خدمات رسان همچون برق، آب و  ارتباطات در مناطق آسیب‌پذیر حضور یافته تا در صورت بحران و بروز خسارت در کوتاه ترین زمان ممکن به رفع مشکل اقدام کنند.
شهرکی ادامه داد: به دستور استاندار تا پایان فعالیت سامانه بارشی مرخصی و ماموریت تمامی فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و اعضای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان لغو شد.
وی اذعان کرد: سازمان جهاد کشاورزی از طریق ادارات شهرستانی و مراکز خدمات کشاورزی موضوع اتخاذ تدابیر حفاظتی از محصولات کشاورزی در حال برداشت را به عموم کشاورزان اطلاع رسانی کرده و فرمانداران و بخشداران نیز در این زمینه همکاری کنند.
امداد رسانی به بیش از ۴۰۰ آسیب دیده سیلاب در سیستان و بلوچستان
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی چند روز اخیر در جنوب استان نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به ۴۳۷ نفر آسیب دیده در سیلاب امدادرسانی کردند.
علیرضا میربهاءالدین افزود: ۵۷ خانوار سیل زده در قالب ۲۱۱  نفر در چادرهای امدادی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اسکان اضطراری داده شدند.
وی ادامه داد: همچنین ۵۷ دستگاه چادر، ۱۲۶ تخته موکت، ۱۸۵ تخته پتو و ۲۴۰ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان ناشی از سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۸۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶۵ کیلوگرم برنج و همچنین ۳۳ کیلوگرم قند و شکر و چای و اقلام ضروری دیگر نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شد.
وی افزود: ۳۵ روستا در شهرستانهای سرباز نیکشهر، ایرانشهر، سیب و سوران، دلگان، فنوج، سراوان و خاش درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند که ۴۷  تیم عملیاتی با بکارگیری ۴۹ خودرو امدادی به آنها خدمات رسانی کردند.
آخرین وضعیت راه ها و شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان در پی فعالیت مونسون
در پی بارشهای مونسون درجنوب استان سیستان و بلوچستان ، بسیاری از راههای این مناطق مسدود و برق برخی از مناطق قطع شد.
روابط عمومی مدیریت برق شهرستان دلگان در پی خاموشی های ناشی از تندباد و باران عصر روز گذشته گفت:طوفان عصر روز گذشته خساراتی به تاسیسات برق در بخش مرکزی و جلگه چاه هاشم شهرستان وارد کرد و موجب خاموشی در این مناطق شد.
وی افزود: با توجه به گستردگی منطقه در حال حاضر آمار دقیقی از حجم میزان خسارات وارده در دست نیست و مناطق زیادی دچار قطعی و خاموشی برق شده است.
برخوردار گفت: ۹ اکیپ متشکل از ۳۵ نفر پرسنل مدیریت برق شهرستان برای برق دار کردن مناطق طوفان زده به مناطق مورد نظر اعزام شدند.
روابط عمومی مدیریت برق شهرستان دلگان گفت: تاکنون تعدادی از روستاها برقدار و همکاران در مناطق دیگر نیز در حال خدمت رسانی و رفع عیب هستند .
همچنین براثر فعالیت سامانه مونسون عصر روز گذشته  باران قابل توجهی هم در شهرستان قصرقند بارید.
سرپرست فرمانداری قصرقند گفت: این بارندگی موجب آبگرفتگی معابر جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه کاجو شد.
سایگانی افزود: بر اثر طغیان رودخانه کاجو ارتباط ۳۳روستا بالادست و پایین دست این رودخانه به مرکز شهرستان قطع شده است.
رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان وبلوچستان هم از مسدودی برخی محورهای مواصلاتی به علت سیلابی شدن مسیرها خبر داد.
سرهنگ مصطفی کول زاده گفت: با توجه به تغییر وضعیت جوی و بارش باران و سیلابی شدن مسیرها، در حال حاضر برخی محورهای مواصلاتی در جنوب استان مسدود شده است.
وی تصریح کرد: محور های ایرانشهر به مهرستان، محور فنوج به اسپکه، محور قصرقند به نیکشهر ، مسیرهای خاش به سوران/ سوران به مهرستان و خاش پسکوه ، به علت آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیر ها به صورت موقت مسدود است.
همچنین محور دلگان-زهکلوت و محوردلگان به ایرانشهر از بامداد امروز به علت جاری شدن سیل و تخریب بستر راه در محل تعدادی از آبنماها تا اطلاع بعدی  مسدود شده است .
سرهنگ کول زاده با تأکید بر اینکه رانندگان از تردد غیر ضروری در این محور ها اجتناب کنند؛ خاطر نشان کرد: شهروندان به توصیه های ترافیکی و ایمنی پلیس راه توجه ویژه داشته و مشارکت با پلیس و قانونمندی را اصل مهم در پیشگیری از حوادث رانندگی تلقی کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوی سیستان و بلوچستان هم گفت: همزمان با اعلام هواشناسی مبنی بر حاکم شدن وضعیت قرمز آب و هوایی در جنوب استان ۵۰ گشت راهداری این اداره کل به حال آماده باش در آمدند.
جلال الدین قادری افزود: در حال حاضر ۳۴۰ راهدار به منظور روان سازی ترافیک و اطمینان از تردد ایمن رانندگان و مسافران در قالب ۵۰ اکیپ راهداری در حال ارائه خدمات به هم استانی های گرامی هستند.
وی تاکید کرد شهروندان از سفرهای غیرضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: در سیلاب اخیر در جنوب استان ۴۵ کیلومتر از شبکه راه و ۹ دستگاه ابنیه فنی دچار خسارت شد که در مجموع ۱۳۰ میلیارد ریال خسارت به شبکه راههای تحت پوشش این اداره کل وارد شد.
مجیب حسنی فرماندار نیکشهر هم گفت: بارش ها بجز آبگرفتگی چند منزل مسکونی، تا کنون خسارتی نداشته است.
همچنین دانش فرماندار سرباز گفت در پی بارشهای مونسون و طغیان تمامی سرشاحه های اصلی رودخانه سرباز و علی رغم هشدارهای جدی ستاد بحران روز گذشته پنج نفر از سرنشینان یک پراید که قصد عبور از رودخانه فصلی گویمرک به مقصد بخش نسکند را داشتند طعمه سیلاب شدند که با همکاری مردم محلی از داخل سیلاب زنده نجات داده شدند.
فرماندار سرباز ضمن هشدار جدی،اژ مردم خواست از هر گونه عبور و مرور از بستر رودخانه سرباز جدا خودداری کنند.
همچنین معاون اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز گفت: اسکله های گردشگری برای ورود گردشگران بسته شده است و به تمامی صیادان هشدار داده شده که از,حضور درکنارساحل خودداری کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت: جهت مقابله با حوادث احتمالی و بر اساس تصمیمات متخذه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مقرر شد کلیه نیروهای امدادی، اعضای تیم های واکنش سریع و تمامی کارکنان ستادی و شهرستانی در حالت آماده باش قرار گرفته و کلیه مرخصی ها لغو گردد .
علیرضا میربهاءالدین افزود: به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود توده بارشی مونسون و شدت بارش ها در شهرستان‌های استان به منظور اتخاذ تدابیر لازم ، جلسات ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در محل استانداری سیستان و بلوچستان ، باحضور استاندار و سایر اعضا روز گذشته و همچنین در یوم جاری تشکیل گردید .
وی بیان کرد: استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسات  بر لزوم آماده باش همه دستگاه های اجرایی و امدادی استان تاکید کرد.
میربهاءالدین افزود: همچنین تجهیز نمودن انبارهای امدادی ، آماده باش بالگرد و تیم امداد هوایی ، تقویت دپوی انبارهای امدادی شهرستانها، تجهیز انبارهای پشتیبانی در مناطقی که احتمال قطع راههای مواصلاتی وجود دارد ، اعلام آماده باش به اعضای خانه های هلال در سراسر استان جهت آمادگی ارائه خدمات لازم در حوادث احتمالی از دیگر تصمیمات متخذه  در این جلسه بود .
وی ادامه داد:  همچنین با منظور آگاهی رساندن به عموم مردم از خطرات سیلاب محتواهای آموزشی لازم تدوین شده در معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جهت پخش از صدا و سیمای استان در اختیار این مرکز قرار گرفت .
وی تصریح کرد: آمادگی لازم برای حضور و خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث در بخش های مختلف این جمعیت با بهره گیری از تجهیزات سبک و نیمه سنگین  امداد و نجات، و خودروهای سبک و سنگین وجود دارد.
وی همچنین گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های استان تا خروج سامانه بارشی از استان در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز به مردم آسیب دیده ارائه خدمات نمایند .
پیش از این مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان از تقویت بارش های مونسون در نیمه جنوبی و غرب استان و وقوع بارش های سنگین در مدت زمانی کوتاه خبر داده بود
محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز این اداره کل گفت: شدت فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز گذشته اغاز شده تا روز چهارشنبه ادامه دارد اما فعالیت آن تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.
وی شهرهای ایرانشهر، بمپور، چابهار، دشتیاری، دلگان، راسک، زرآباد، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، لاشار، مهرستان، نیک شهر،خاش و ارتفاعات تفتان را مناطق تحت اثر این سامانه عنوان کرده است.
آماده باش ۵۰ تیم راهداری در جنوب سیستان و بلوچستان در پی بروز شرایط قرمز آب و هوایی
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با اعلام هواشناسی مبنی بر حاکم شدن شرایط قرمز آب و هوایی در جنوب استان ۵۰ گشت راهداری این اداره کل به حال آماده باش در آمدند.
جلال الدین قادری با بیان اینکه راهداران با داشتن روحیه بسیجی به طور شبانه روز به منظور فراهم آوردن آرامش مردم در سطح جاده های استان در تلاشند افزود: پیرو هشدارهای هواشناسی مبنی بر حاکم شدن وضعیت قرمز هواشناسی و بروز بارندگی شدید و سیلاب ۳۴۰ راهدار به منظور روان سازی ترافیک و اطمینان از تردد ایمن رانندگان و مسافران در قالب ۵۰ اکیپ راهداری در حال ارائه خدمات به هم استانی های گرامی هستند.
وی با تاکید بر رعایت جوانب شرایط ایمنی توسط رانندگان در این شرایط جوی نامناسب منطقه  توصیه کرد: شهروندان در شرایط بحرانی و ناپایدار جوی کنونی از سفرهای غیرضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با استقرار حدود ۱۲۰ ماشین آلات راهداری و دستگاه‌های مکانیزه مورد نیاز در راهدارخانه‌ها، امید آن می‌رود مشکلی در خصوص برقراری ترددی ایمن در محورها نداشته باشیم.
جلالی تایید کرد: در سیلاب اخیر در جنوب استان ۴۵ کیلومتر از شبکه راه و ۹ دستگاه ابنیه فنی دچار خسارت شد که در مجموع ۱۳۰ میلیارد ریال خسارت به شبکه راههای تحت پوشش این اداره کل وارد شد.
وی خاطر نشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان علاوه بر استفاده از تجهیزات و پتانسیل پرسنل سازمانی، از ظرفیت بخش خصوصی بویژه در نگهداری از راههای روستایی و فرعی نیز استفاده کرده است تا آنگونه که شایسته هم استانی‌های عزیز است در مقوله خدمت رسانی به رسالت سازمانی خود عمل کرده باشیم.
مسدود شدن ۳ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از مسدود شدن مسیرهای ارتباطی ایرانشهر _ مهرستان، اسپکه _ فنوج و قصرقند _ نیکشهر براثر طغیان رودخانه های محلی و سیلاب خبر داد.
جلال الدین قادری افزود: با توجه به فعالیت مونسون در نواحی جنوبی استان و تقویت این سامانه تا پایان هفته و صدور هشدار سطح قرمز در استان شاهد بارش و جاری شدن سیلاب در برخی شهرهای جنوبی استان هستیم که این پدیده تاکنون سه مسیر را مسدود کرده است.
وی ادامه داد: هم اینک ۳۴۰ نیروی راهداری این اداره کل با تجهیزات و امکانات کامل در قالب ۵۰ اکیپ در راههای تحت پوشش این اداره کل مستقر هستند تا در کمترین زمان خدمات لازم را ارائه دهند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی فراگیری و مقدار بارندگی قابل ملاحظه در مناطق جنوبی استان و احتمال جاری شدن سیلاب در حجم بالا و طغیان رودخانه های محلی از تمامی شهروندان درخواست می شود با توجه به حساسیت شرایط( هشدار وضعیت قرمز) از سفر غیرضروری خودداری کنند.
آماده باش امدادگران سیستان و بلوچستان در برابر سیل احتمالی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: جهت مقابله با حوادث احتمالی و بر اساس تصمیمات متخذه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مقرر شد کلیه نیروهای امدادی، اعضای تیم های واکنش سریع و تمامی کارکنان ستادی و شهرستانی در حالت آماده باش قرار گرفته و کلیه مرخصی ها لغو گردد .
علیرضا میربهاءالدین افزود: به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود توده بارشی مونسون و شدت بارش ها در شهرستان‌های استان به منظور اتخاذ تدابیر لازم ، جلسات ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در محل استانداری سیستان و بلوچستان ، باحضور استاندار و سایر اعضا روز گذشته و همچنین در یوم جاری تشکیل گردید .
وی بیان کرد: استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسات  بر لزوم آماده باش همه دستگاه های اجرایی و امدادی استان تاکید کرد.
میربهاءالدین افزود: همچنین تجهیز نمودن انبارهای امدادی ، آماده باش بالگرد و تیم امداد هوایی ، تقویت دپوی انبارهای امدادی شهرستانها ، تجهیز انبارهای پشتیبانی در مناطقی که احتمال قطع راههای مواصلاتی وجود دارد ، اعلام آماده باش به اعضای خانه های هلال در سراسر استان جهت آمادگی ارائه خدمات لازم در حوادث احتمالی از دیگر تصمیمات متخذه  در این جلسه بود .
وی ادامه داد:  همچنین با منظور آگاهی رساندن به عموم مردم از خطرات سیلاب محتواهای آموزشی لازم تدوین شده در معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جهت پخش از صدا و سیمای استان در اختیار این مرکز قرار گرفت .
وی تصریح کرد: آمادگی لازم برای حضور و خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث در بخش های مختلف این جمعیت با بهره گیری از تجهیزات سبک و نیمه سنگین  امداد و نجات، و خودروهای سبک و سنگین وجود دارد.
وی همچنین گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های استان تا خروج سامانه بارشی از استان در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز به مردم آسیب دیده ارائه خدمات نمایند .
نجات دو کودک گرفتار سیلاب در رودخانه روستای پوتان شهرستان راسک
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گرفتار شدن دو کودک در رودخانه در محور راسک به سرباز بر اثر طغیان رودخانه بلا فاصله دو تیم عملیاتی متشکل از ۷ نجاتگر سیلاب از پایگاه امداد و نجات جگیکور جمعیت هلال احمر سرباز به منطقه اعزام شدند .
علیرضا میربهاءالدین افزود: بر اساس اطلاعات واصله این دو کودک در مسیر رودخانه در پی بارندگی و طغیان رودخانه گرفتار شده بودند که با حضور به موقع نجاتگران و انجام اقدامات لازم جهت عبور از رودخانه ، کودکان  گرفتار در سیلاب  با تلاش یک ساعته و با رعایت اصول ایمنی به محل امن انتقال داده شدند .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: با توجه به اعلام هواشناسی و اعلام وضعیت قرمز و طغیان رودخانه ها انتظار می رود که افراد محلی و همچنین عشایر حاضر در مناطق بیش از پیش به این هشدارها توجه کرده و از حضور در محیط های نا ایمن و حاشیه رودخانه ها  اجتناب کنند.
کد مطلب: 169752
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *