۰
چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۱

آماده باش مدیریت بحران به شهرداران و فرمانداران استان تهران برای بارش‌های احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر ضرورت آمادگی شهرداران و فرمانداران استان برای مقابله با وقوع بارش‌ها و آبگرفتگی های احتمالی تاکید کرد.
آماده باش مدیریت بحران به شهرداران و فرمانداران استان تهران برای بارش‌های احتمالی
حامد یزدی مهر عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان تهران اظهارکرد: طی برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری و کاهش خطر ناشی از پیش بینی وقوع رگبار باران، آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، به تمام فرمانداران و شهرداران استان تهران اعلام آمادگی صورت گرفته است.
یزدی مهر با بیان اینکه طبق گزارشات هواشناسی اثر مخاطره و فعالیت سامانه بارشی همرفتی در نیمه شمالی و ارتفاعات به ویژه ارتفاعات شمال شرقی استان تهران پیش‌بینی شده است گفت: در این خصوص بررسی‌ها و ارزیابی‌های لازم توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها انجام و دستورات لازم ابلاغ شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه وقوع مخاطرات منجر به بحران می‌شود، افزود: مدیریت بحران با استفاده از اصل پیشگیری و کاهش خطر مجموعه تدابیر و اقدامات را مورد شناسایی، شناخت و تحلیل قرار می‌دهد و در همین راستا الزاماتی را مطرح می‌کند که در خصوص هشدار اخیر تمام موارد تحت رصد و بررسی قرار گرفته است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مدیریت بحران شهرستان‌ها در خصوص مخاطراتی که پیش بینی می‌شود نباید غافلگیر شوند، گفت:  باید بهترین خدمات به مردم ارائه شود. اصل آمادگی در مدیریت بحران مجموعه تدابیر و اقداماتی است که ظرفیت جامعه و دستگاه‌های مسئول را برای پاسخ مؤثر به حوادث و سوانح افزایش می‌دهد به طوری که خسارات انسانی و مادی ناشی از آن به حداقل برسد.
یزدی مهر در خصوص هشدارهای صادر شده نیز تاکیدکرد: از همه مردم می‌خواهیم از قرار گرفتن در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند و همچنین نسبت به وزش باد شدید هوشیار باشند تا خدایی ناکرده در این زمینه حادثه‌ای ناگوار به وقوع نپیوندد.
کد مطلب: 169866
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *