۰
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۴

تایوان: مانورهای چین در اطراف ما به معنای نابودی ثبات منطقه‌ای است

وزیر دفاع تایوان امروز (چهارشنبه) گفت که مانورهای چین با مهمات واقعی در اطراف این جزیره خودگردان "نشان‌دهنده قصد پکن برای نابودی صلح و ثبات منطقه‌ای" است.
تایوان: مانورهای چین در اطراف ما به معنای نابودی ثبات منطقه‌ای است
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت دفاع تایوان از طریق پیام صوتی به خبرنگاران گفت: تایوان سطح آماده‌باش را افزایش داده است و به این مانورها که نشان‌دهنده قصد پکن برای نابودی صلح و ثبات منطقه‌ای است، در وقت مناسب و به شکلی مناسب پاسخ خواهد داد.
در بحبوحه تنش میان پکن و واشنگتن و پیش از عزیمت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین روز سه‌شنبه از آغاز مانورهایی در دریای چین جنوبی خبر داد. پلوسی شامگاه سه‌شنبه وارد تایپه شد و این سفر در گرماگرم هشدارهای مکرر دولت چین صورت گرفته است.
این بیانیه وزارت دفاع تایوان در واکنش به بیانیه "اداره ایمنی دریایی چین" منتشر شد که درباره این رزمایش‌های نظامی در منطقه دریای چین جنوبی اطلاع‌رسانی کرده و گفته بود که مختصات آن در وب‌سایت این سازمان قرار می‌گیرد.
این رزمایش‌ها از سه‌شنبه دوم اوت آغاز ‌شده و تا روز ششم اوت ادامه دارد و بدین ترتیب ورود تمامی کشتی‌ها به این منطقه در بازه زمانی مذکور ممنوع است. جزئیاتی در این خصوص که کدام دسته از نیروها در این رزمایش‌ها شرکت خواهند کرد و چه مانورهایی انجام می‌شود، منتشر نشده است.
انتهای پیام
کد مطلب: 170516
برچسب ها: تایوان چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *