۰
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۲

دیدار نوه ماندلا با امیرعبداللهیان

مندلا ماندلا که جهت دریافت جایزه خویش در مراسم برندگان جایزه حقوق بشر اسلامی به تهران سفر کرده است ، با وزیر امورخارجه کشورمان دیدار کرد.
دیدار نوه ماندلا با امیرعبداللهیان
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، امیرعبداللهیان ضمن خیرمقدم به ایشان و اظهار خرسندی از اینکه مشارالیه به عنوان نوه نلسون ماندلا به تهران سفر کرده، از تلاش ها و مساعی وی در راستای تقویت همکاری بین دو کشور و حمایت های بی دریغ از مردم مظلوم فلسطین تقدیر و تشکر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: برای ما، مواضع نلسون ماندلا و رویکرد حزب حاکم کنگره ملی آفریقا در قبال فلسطین قابل توجه است.
امیرعبداللهیان همچنین بر اهمیت تشکیل گروه دوستی پارلمانی بین دو کشور که دارای مجالسی قوی هستند، تاکید کرد.
مندلا ماندلا نوه قهرمان مبارزه با آپارتاید نیز در این دیدار از برخورد گرم و صمیمانه مقامات ایرانی تشکر و قدردانی کرد.
وی با الهام بخش دانستن انقلاب اسلامی برای مردم آفریقای جنوبی، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی باعث خوشحالی نلسون ماندلا در زندان رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی بود.
مندلا ماندلا افزود: ما در پنجاه و دومین کنگره سراسری حزب ANC، خواستار کاهش سطح روابط با رژیم صهیونیستی شدیم و در این راستا به همراه الجزایر و تعدادی دیگر از کشورهای آفریقایی با عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا مخالفت کردیم.
وی اتخاذ تصمیم جمعی و قاطع از سوی همه گروه ها و سازمان های مردمی در فلسطین در مواجهه با رژیم صهیونیستی که نماد آپارتاید می باشد را واجد اهمیت دانست.
نوه نلسون ماندلا در این دیدار بر افزایش سطح همکاری ها بین دو کشور تاکید کرد.
کد مطلب: 170519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *