۰
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰
بررسی بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

شاخص سقوط کرد اما اول و آخر بورس سبز شد!

شاخص کل بورس ساعت‌های ابتدایی معاملات در نخستین روز هفته را صعودی آغاز کرد اما روند نزولی آن در همان روز اغاز شد و تا نیمه‌های هفته ادامه داشت. با این حال این روند در روزهای پایانی هفته معکوس شد و شاخص، حجم و ارزش معاملات توانستند صعود کنند.
شاخص سقوط کرد اما اول و آخر بورس سبز شد!
 شاخص کل بورس در روز شنبه و پس از نوسان‌های فراوان،  با ۲۷۹۵ واحد کاهش، تا رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد نزول کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با کاهشی ۲۲۴۹ واحدی، در رقم ۳۸۷ هزار و ۲۱۸ واحد ایستاد. در این بازار ۲۹۳ هزار معامله به ارزش ۲۵ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال انجام شد.
ادامه روند نزولی در بازار سرمایه در روز یکشنبه باعث شد شاخص کل بورس بیش از ۱۷ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز بیش از ۷۰۰۰ واحد کاهش یابد. در این روز شاخص کل بورس  ۱۷ هزار و ۳۵۳ واحد کاهش یافت و رقم یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۷۲۴۱ واحد کاهش در رقم ۱۷۹ هزار و ۹۷۵ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۳۰۰ هزار معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۲۱ میلیارد ریال انجام دادند.
بورس در روز دوشنبه باز هم نوسانی بود اما در نهایت شاخص کل بورس با ۴۱۱۲ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۸۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۸۰ هزار و ۳۶۲ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۲۲۶ هزار معامله انجام دادند که ۲۰ هزار و ۴۱ میلیارد ریال ارزش داشت. با این حال و هرچند که وبرس سبزپوش بود، حجم و ارزش معاملات در روز دوشنبه نسبت به روز یکشنبه کاهشی یافت.
ورق بورس برگشت
شاخص کل بورس در معاملات روز سه‌شنبه با ۲۴۱۲  واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۲۲۴ واحد افزایش یافت و رقم ۳۸۰ هزار و ۵۸۷ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۲۱ هزار معامله به ارزش ۲۱ هزار و ۶۵۴ میلیارد انجام شد. این روند در روز چهارشنبه هم ادامه داشت و شاخص کل بورس در این روز توانست با ۷۳۳۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد برسد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۳۴۶۶ واحد صعود کرد و به رقم ۳۸۴ هزار و ۵۵ واحد رسید. در این بازار ۲۳۶ هزار معامله به ارزش ۲۷ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال انجام شد.
کد مطلب: 170613
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *