۰
يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۹

آمریکا: چین به دنبال تغییر وضعیت موجود پیرامون تایوان است

سخنگوی کاخ سفید گفت، چین در تلاش است تا از طریق رزمایشهای اخیر خود در اطراف تایوان "وضعیت موجود" را تغییر دهد.
آمریکا: چین به دنبال تغییر وضعیت موجود پیرامون تایوان است
به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز بدون ذکر نام این سخنگو  نوشت که وی در ارتباط با رزمایشهای اخیر چین در نزدیکی تایوان گفته است: "این فعالیت‌ها تشدید قابل توجه تلاش‌های چین برای تغییر وضعیت موجود هستند. آنها تحریک آمیز و غیرمسئولانه بوده و خطر اشتباه محاسباتی را افزایش می‌دهند. آنها همچنین با هدف پرسابقه ما در زمینه حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان، که همان مساله مورد انتظار جهان است در تعارض هستند."
وزارت دفاع چین نیز اعلام کرد که مانورهای نظامی ارتش این کشور طبق برنامه در دریا و حریم هوایی در شمال، جنوب غرب و شرق تایوان با تمرکز بر "آزمودن توانمندی‌های" سیستم‌های حمله زمینی و دریایی این کشور انجام شده‌اند.
این در حالی است که به نظر می‌رسد چین اواخر امروز به بزرگترین مانور نظامی خود که تاکنون در اطراف تایوان برگزار کرده پایان خواهد داد.
این کشور جنگنده‌ها، کشتی‌های جنگی و موشک‌های بالستیک را در اطراف تایوان مستقر کرده است، در حالی که تحلیلگران این اقدام را تمرین محاصره و تهاجم نهایی به این جزیره توصیف کرده‌اند.
هر چند که رزمایش‌های اخیر چین قرار است امروز یکشنبه پایان یابد، پکن برنامه اجرای مانورهای تازه‌ای را در دریای زرد - واقع بین چین و شبه جزیره کره - تا ۱۵ اوت اعلام کرده است.
بر اساس برخی گزارش‌های تایید نشده، چین اخطار ممنوعیتی که برای مناطق محل برگزاری رزمایشها اعلام کرده، لغو کرده است.
به گفته تحلیلگران نظامی منطقه‌ای، هشدارهای ناوبری و ماموریتهای هوایی چین برای مانورهای نظامی در اطراف تایوان به استثنای یک منطقه منقضی شده‌اند و چین این رزمایشهایش را آن گونه که قبلا تصور می‌شد، تمدید نکرده است.
کد مطلب: 170892
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *