۰
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۱
بان‌ کی‌مون:

اسرائیل شهرک‌سازی را متوقف کند

دبیرکل سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن را متوقف کند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی خود خواهان توقف توسعه جدید شهرک های صهیونیست نشین شد و نگرانی خود را از تشدید روند شهرک سازی ابراز داشت.
وی از کابینه رژیم صهیونیستی خواست "تا به این مسیر خطرناک ادامه ندهد زیرا به افق های گفت‌وگو آسیب می رساند".
بان کی مون تاکید کرد: روند صلح بحران خطرنانی را شاهد است و فلسطینی ها و اسرائیلی ها جبهه گیری های بیشتری از هر زمان دیگری نشان می دهند.
کمیته ساختمان و برنامه‌ریزی بیت‌المقدس امروز ساخت ۲۶۰۰ واحد مسکونی جدید در جنوب این شهر و در منطقه‌ای فراتر از «خط سبز» را تصویب کرد.
کمیته ساختمان و برنامه‌ریزی منطقه بیت المقدس قرار بود امروز ساخت ۹۰۰ واحد دیگر در این منطقه را نیز بررسی کند، که بررسی این طرح فعلا به تعویق افتاده است.
طرح جدید اسرائیل در حالی امروز مطرح شده که دو روز قبل هم اسرائیل ساخت ۱۶۰۰ واحد در همسایگی قدس شرقی را اعلام کرده بود. دو هفته قبل هم کمیته شهرسازی اسرائیل از طرح خود برای ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در منطقه E۱ کرانه باختری خبر داده بود.
طرح‌های اخیر صهیونیست‌ها با هدف تنبیه فلسطینی‌ها به دلیل پیروزی در جنگ غزه و همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شده و روزنامه «هاآرتص» امروز آن را لج‌بازی مقامات اسرائیلی با جامعه بین‌الملل دانست، چراکه این طرح‌ها با واکنش منفی جامعه بین‌الملل از جمله اروپا روبرو شده است.
کد مطلب: 17155
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *