۰
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴

پوتین به کیم جونگ اون نامه نوشت

رسانه‌های محلی بامداد دوشنبه از نامه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خبر دادند. خبرگزاری دولتی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) با اعلام این خبر گفت که پوتین نامه مذکور را به مناسبت «روز آزادی» کره شمالی برای کیم ارسال کرده است.
پوتین به کیم جونگ اون نامه نوشت
رئیس جمهور روسیه در این نامه نسبت به توسعه و تقویت روابط با کره شمالی و کمک به تقویت امنیت شمال شرق آسیا ابراز امیدواری کرد.
پوتین در این نامه گفت: «روسیه و کره شمالی روابط دوجانبه جامع و سازنده را با تلاش مشترک گسترش خواهند داد. روابط نزدیک‌تر، به نفع هر دو کشور است و به تقویت امنیت و ثبات شبه جزیره کره و منطقه شمال شرق آسیا کمک می‌کند».
سه سال قبل بود که کیم جونگ اون طی سفری به روسیه با پوتین دیدار و زمینه‌سازی‌ها برای توسعه روابط پیونگ‌یانگ و مسکو را بنا گذاشت.
بعد از این سفر و افزایش ارتباطات روسیه و کره شمالی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ضمن متهم کردن روسیه به ارسال تجهیزات برای برنامه موشکی کره شمالی، ارتباط یکی از شهروندان این کشور با یک شرکت روسی را «منبع کلیدی» کالاها و فناوری برای برنامه موشکی کره شمالی ادعا کرد.
وزارت خارجه کره شمالی نیز سال گذشته در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک این کشور و روسیه اعلام کرد، پیونگ‌یانگ در خصوص تقویت و توسعه بیشتر همکاری‌ها با مسکو اطمینان دارد.
از سوی دیگر، طی روزهای گذشته برخی منابع غربی بدون ارائه سند مدعی شدند که کره شمالی پیشنهاد داده یکصد هزار جنگجو را برای کمک به روسیه در عملیات نظامی در دونباس اعزام کند.
با این حال، «ایوان نِچایف» معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گزارش‌ها در مورد پیشنهاد کره شمالی برای اعزام داوطلبان برای شرکت در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را ساختگی و جعلی خواند.
کد مطلب: 171712
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *