۰
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۱

انتشار متن پیام پوتین به "اون"

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد که رئیس جمهور روسیه پیام تبریکی برای کیم جونگ اون به مناسبت هفتادمین سالگرد پایه گذاری حکومت کره شمالی فرستاده است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد که رئیس جمهور روسیه پیام تبریکی برای کیم جونگ اون به مناسبت هفتادمین سالگرد پایه گذاری حکومت کره شمالی فرستاده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارش رسانه دولتی کره شمالی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این پیام تبریک خود که امروز (یکشنبه) برای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی فرستاده نوشته است: خواهشمندم مراتب تبریک صمیمانه من را به مناسبت هفتادمین سالگرد پایه گذاری جمهوری دموکراتیک خلق کره پذیرا باشید و من با خرسندی بر ماهیت دوستانه روابط موجود میان فدراسیون روسیه و جمهوری دموکراتیک خلق کره تاکید می‌کنم.
بر اساس گزارش این خبرگزاری ولادیمیر پوتین همچنین نسبت به تضمین " گسترش گفتگوی دوجانبه و همکاری سازنده در حوزه‌های گوناگون" از سوی پیونگ یانگ و مسکو ابراز اطمینان کرده است.
همچنین در ادامه این پیام آمده است: این روند کاملا مطابق با منافع دو کشور بوده و ثبات و امنیت را هم در شبه جزیره کره و هم در کلیت منطقه شمال شرق آسیا تقویت می‌کند.
کره شمالی امروز مراسم‌هایی به مناسبت هفتادمین سالگرد پایه گذاری حکومت این کشور از جمله با برگزاری رژه بزرگ نظامی در شهر پیونگ یانگ برگزار کرد.
در این مراسم والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه به عنوان نماینده پوتین حضور داشت. او روز شنبه دیداری با رهبر کره شمالی داشت و در این دیدار پیامی شخصی از جانب ولادیمیر پوتین تسلیم کیم جونگ اون کرد.
در عین حال رهبر کره شمالی نیز از تصمیمش برای سفر به فدراسیون روسیه خبر داد.
کد مطلب: 93668
برچسب ها: پوتین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *