۰
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۶

تقابل نمایشگاه سئول و نمایشگاه شهر آفتاب منجر به تضعیف بخش صنعت می شود

عباس تقدسی نژاد گفت: در حال حاضر نمایشگاه سئول عنوان جمهوری اسلامی ایران را دارد و از یک سو می خواهد در برگزاری نمایشگاه های کل کشور دخالت کند و از طرف دیگر وقتی قرار است نمایشگاهی در بخش ورزش برگزار کند در دخالت می کند، چه دلیلی دارد که ما در بخش ورزش از وزارت صنعت مجوز بگیریم پس نقش وزارت ورزش چیست؟
تقابل نمایشگاه سئول و نمایشگاه شهر آفتاب منجر به تضعیف بخش صنعت می شود
به گزارش مردم سالارب آنلاین ، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه اساسنامه این نمایشگاه شرکت بهره بردار تعریف شده بود اما در شش ماه گذشته مجوز لازم برای تغییر اساسنامه گرفته شده است ، گفت: با توجه به اینکه اساسنامه جدید به شورای شهر رفته احتمالا در هفته اول های آینده اسناسنامه جدید اجرا می شود و براساس آن ساختار جدیدی برای نمایشگاه تعریف شده و به تصویب رسیده است.
عباس تقدسی نژاد با بیان اینکه دسترسی به نمایشگاه تسهیل شده است ، افزود: این نمایشگاه ظرفیت پذیرش ۲۰ هزار خودرو دارد و می تواند میزبان نمایشگاه های بین المللی باشد.
او با اشاره به اینکه صد پروژه در نمایشگاه بین المللی تعریف شده است ، تصریح کرد: در حاضر برنامه ما توسعه اقتصادی منطقه جنوب تهران از طریق مثلث اقتصادی فرودگاه امام خمینی، منطقه ویژه اقتصادی و نمایشگاه است و برای تسهیل این برنامه بندر خشک به وسعت ۲۰۰ هکتار اجرایی خواهد شد.
او با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۰ نمایشگاه برای اجرا در نظر گرفته شده بود، گفت: در نیمه دوم سال ۳۰ نمایشگاه دیگر در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.
تقدسی نژاد با بیان اینکه همکاری با شرکت های دانش بنیان در اولویت قرار دارد، گفت: به طور قطع نمایشگاه ها ظرفیت بالای برای الصاق بین دانشگاه ها، دانش بنیان ها و صنعت دارند و از این مسیر می توانند اهداف اشتغال آفرینی را هم محقق کنند.
او با بیان اینکه تقابل نمایشگاه سئول و نمایشگاه شهر آفتاب منجر به تضعیف بخش صنعت می شود، گفت: نمی شود در یک شهر دو نمایشگاه وجود داشته باشد و از طرف دیگر در اردیبهشت نمایشگاه خودرو برگزار شده بود و حالا قرار است در شهریور نمایشگاه تحول صنعت خودرو در سئول قرار است برگزار شود حالا سوال اینجاست در شش ماه چه تحولی در صنعت خودرو به وجود آمده که باید همچین نمایشگاهی برگزار شود؟ به طور قطع این مشکل باید برطرف شود.
تقدسی نژاد با اشاره به اینکه وزارت صنعت اگر بخشی از سهام شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب را بخرند می توانند در توسعه نمایشگاهی و صنعت کشور اتفاق بیفتد، گفت: در حال حاضر بی اخلاقی های برای تخریب مجموعه شهر آفتاب در حال رخ دادن است در حالی که سرمایه گذاری کلانی در این منطقه انجام شده است.
وی در مورد اینکه رویکرد قانونی درباره اختلافات صنف با نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حال حاضر این نمایشگاه عنوان جمهوری اسلامی ایران را دارد و از یک سو می خواهد در برگزاری نمایشگاه های کل کشور دخالت کند و از طرف دیگر وقتی قرار است نمایشگاهی در بخش ورزش برگزار کند در دخالت می کند، چه دلیلی دارد که ما در بخش ورزش از وزارت صنعت مجوز بگیریم پس نقش وزارت ورزش چیست؟ یا درباره نمایشگاه کتاب هم باید مجوز ارشاد ملاک باشد اما وزارت صنعت دخالت می کند در مقطع کنونی دعوا شخصی نیست بلکه رویکردهاست و باید اصلاحات لازم انجام شود.‌
او با تاکید بر اینکه شعار دولت توسعه صادرات از ۳۵ میلیارد دلار به ۷۰ میلیارد دلار است، گفت: در حال حاضر باید سهم هر نمایشگاه در توسعه صادرات مشخص شود و از طرف دیگر در ایران فقط سایت های نمایشگاهی افزایش یافته در حالی که چین با آن وسعت به اندازه ایران سایت نمایشگاهی ندارد! امروز باید استان های مرزی نمایشگاهی مرتبط به نیاز کشورهای همسایه برگزار کنند نه اینکه نمایشگاه ها در استان های مختلف تکرار شود.
کد مطلب: 171991
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *