۰
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰

حتما باید به این ۹ جاذبه‌ دیدنی ایران سر بزنید + عکس

هرمز سرشار از طبیعت رویایی و آرامش است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، ایران که غرق در تاریخ، فرهنگ و طبیعت است، خانه انبوهی از جاذبه‌ها و چیزهایی است که باید انجام داد و دید. شاید تشخیص این که کدام مکان‌ها باید اولویت شما باشد دشوار باشد، اما در اینجا لیستی از ۹ جاذبه مورد علاقه فرهنگ سفر وجود دارد که نمی‌توانید در سفر خود به این کشور هیجان انگیز از دست بدهید.

قلعه بابک

برای رسیدن به قلعه بابک کمی ورزش و هیچ ترسی لازم نیست. این ارگ که زمانی سنگر یکی از رهبران خرمی بود که با خلافت عباسی جنگید، در ارتفاعات ۲۳۰۰ تا ۲۶۰۰ متری محصور شده است. کسانی که مبتلا به آکروفوبیا هستند ممکن است از دور آن را تحسین کنند.

تالاب انزلی

 قایق سواری در بندر انزلی واقع شده است تا شاهد خانه‌های ساخته شده بر روی رکاب، گونه‌های مختلف پرندگان و البته نیلوفرهای آبی که برای شکوفا شدن از آن‌ها بیرون می‌آیند.

جاده چالوس

 آیا به شمال سفر می‌کنید؟ سپس حتما از جاده معروف چالوس استفاده کنید. جاده‌های شیب‌دار در دامنه کوه، تونل‌های حک شده در سنگ‌های جامد، چشمه‌های طبیعی و توده‌های آبی، این مسیر را به یکی از دیدنی‌ترین مسیرهای ایران تبدیل کرده است.

پل‌های اصفهان

 چه سی و سه پل، چه خواجو یا یکی از ۹ پل دیگر، یک قدم زدن عاشقانه در امتداد معماری شگفت انگیز پل‌های اصفهان بر روی زاینده رود ضروری است. شعر فارسی که اغلب در این مکان‌ها خوانده می‌شود، در میان اتاق‌های طاق‌دار طنین‌انداز می‌شود و شبیه به ۱۰۰۱ شب شهرزاده خواهد بود.

برج‌های کبوتر

 در حالی که مردم معمولا کبوتر را به عنوان یک مزاحمت می‌پندارند، به‌ویژه برای شهرنشینان، اما در حدود پنج قرن پیش در ایران، یعنی به خاطر فضولاتشان، بسیار ارزشمند بودند. این برج‌ها به‌عنوان کبوترخانه ساخته شده‌اند که در هرکدام ۱۴۰۰۰ کبوتر نگهداری می‌شود و فضولات را می‌توان جمع‌آوری کرد و به عنوان کود استفاده کرد.

قلعه رودخان

 این مجموعه نظامی در ابتدا در زمان ساسانیان بر روی دو کوه ساخته شد و چند قرن بعد بازسازی شد. قلعه رودخان به قلعه هزار پله معروف است، زیرا برای رسیدن به قله باید از همین تعداد بالا بروید، قلعه رودخان ارزش تلاش برای دیدن را دارد.

غار کتله خور

 قدمت غار کتله‌خور به دوره ژوراسیک می‌رسد، گفته می‌شود که غار کتله خور که کمتر از یک قرن پیش کشف شد به دوره ژوراسیک بازمی گردد. این غار خارج از زنجان قرار دارد و با وجود اینکه کمتر از غار علیصدر بازدید می‌شود، گمان می‌رود این دو به هم مرتبط باشند.

جزیره هرمز

 برای چنین جزیره کوچکی، هرمز سرشار از طبیعت رویایی و آرامش است. سایه‌های قرمز، زرد و نارنجی منطقه را رنگ می‌کند که تضاد زیبایی با آب آبی خلیج فارس دارد. رویایی برای علاقه مندان به زمین شناسی و طبیعت، این جزیره همچنین خانه آهو و سایر جانوران است.

بیستون و طاق بستان

 بیستون و طاق بستان دو مکان تاریخی هستند که در نزدیکی یکدیگر در استان کرمانشاه قرار دارند. نقش برجسته‌های صخره‌ای و مجسمه هرکول بقایای شگفت‌انگیز بیستون هستند، همانطور که گفته می‌شود «غار شکارچی» ماقبل تاریخ ۴۰۰۰۰ سال پیش ساکن بوده است. نقش برجسته‌های صخره‌ای نیز در زیر طاق‌نمای طاق بستان وجود دارد که برجسته‌ترین تصویر آن، آخرین پادشاه امپراتوری ساسانی را با اهورا مزدا (آفریننده در آیین زرتشتی) و آناهیتا (یک رژیم زرتشتی) نشان می‌دهد.
کد مطلب: 172099
برچسب ها: سفر گردشگری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *