۰
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۰

طرح ترافیک تهران از سال آینده تغییر می‌کند

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه از اجرای طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر بیش از سه دهه می‌گذرد، گفت: وقت آن رسیده که نسبت به اصلاح طرح ترافیک اقدام شود.
طرح ترافیک تهران از سال آینده تغییر می‌کند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه از سال آینده، طرح ترافیک تغییر می‌کند و حتی به این منظور، برگزاری جلسات کارشناسی آغاز شده است، افزود: این موضوع با توجه به آثار و نتایج اجتماعی، اقتصادی، جمعیتی، ترافیکی و ... در دست بررسی است و قرار است، اصلاحات مورد نظر در طرح ترافیک از سال آینده اعمال شود.
وی با بیان اینکه این موضوع، نیازمند مطالعات کارشناسی همه‌جانبه است تا بعد از رسیدن به طرح نهایی، مدل اصلاح طرح ترافیک اجرایی شود، اظهار کرد: در مورد بازنگری در طرح ترافیک و اینکه این طرح بعد از بیش از سه دهه باید مورد تجدید نظر قرار گیرد تردید نداریم و یکی از اهدافی که در این بازنگری مد نظر داریم، امکان برخورداری شهروندان از حقوق برابر در زمینه مزایا و محدودیت‌های طرح ترافیک تا جای ممکن است.
وی با اشاره به اینکه در اصلاح طرح ترافیک باید به نحوی عمل کنیم که سرزندگی را به مرکز شهر بازگردانیم، اظهار کرد: یکی از معضلات مناطق مرکزی شهر، شب‌مردگی این مناطق به واسطه سکونت حداقلی شهروندان در این محدوده است و  بر خلاف گذشته در حال حاضر، جمعیت زیادی در  مرکز شهر سکونت ندارند و هر روز نیز از ساکنان آن کاسته می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی خالی شدن این محدوده از جمعیت، چگونگی اجرای طرح ترافیک است که برای سکنه آن دردسرساز شده و به همین دلیل، عطای ادامه زندگی در این محدوده را به لقایش می‌بخشند و این در حالی است که گستره وسیعی از مرکز شهر، عملاً با حداقل جمعیت ساکن به حیات خود ادامه می‌دهد و خواه ناخواه، اجرای طرح ترافیک در این موضوع مؤثر است.
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با جدیت پیگیر این موضوع است تا بعد از سه دهه، شاهد به‌روزرسانی طرح ترافیک به نفع زندگی شهروندان و سرزندگی در شهر باشیم.
کد مطلب: 172158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *