۰
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۴

پایان روند صعودی کوتاه‌مدت بیت کوین؛ چرا کانال ۲۴ هزار دلار قیمت بیت کوین از دست رفت؟

بیت کوین پس از روزهای ناامیدکننده سال ۲۰۲۲، در هفته‌های گذشته کمی جان گرفت و وارد کانال ۲۴۰۰۰ دلار شد.
پایان روند صعودی کوتاه‌مدت بیت کوین؛ چرا کانال ۲۴ هزار دلار قیمت بیت کوین از دست رفت؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از میهن بلاکچین، بیت کوین پس از روزهای ناامیدکننده سال ۲۰۲۲، در هفته‌های گذشته کمی جان گرفت و وارد کانال ۲۴۰۰۰ دلار شد. این موضوع باعث شد عده‌ای تصور کنند روند بازار صعودی شده است. پس از آن پادشاه رمزارزها تلاش زیادی کرد تا از مقاومت سنگین ۲۵ هزار دلاری عبور کند، اما تلاش گاوها در این زمینه بی نتیجه بود.
اجازه بدهید ابتدا مروری بر قیمت رمزارزهای برتر بازار کنیم.
  • پس از تاتوانی در شکست مقاومت ذکر شده،
    • قیمت بیت کوین امروز  ۲۱٬۲۸۲ دلار
      قیمت اتریوم امروز ۱۶۴۹ دلار
      قیمت بایننس کوین امروز ۲۸۸ دلار
      قیمت ریپل امروز ۳۴ سنت
      قیمت کاردانو امروز ۴۶ سنت
      قیمت سولانا امروز ۳۷ دلار
      قیمت دوج کوین امروز ۷ سنت
      قیمت پولکادات امروز ۷.۴۸ دلار
      قیمت شیبا اینو ۰.۰۰۰۰۱۳ دلار
      قیمت اتر استیک‌شده لیدو ۱۶۰۳ دلار
      قیمت آوالانچ ۲۲.۹۴ دلار
است.
در بین ۱۵ ارز دیجیتال برتر چهار استیبل کوین تتر، دای، USDC و BUSD حضور دارند. قیمت تتر امروز نیز به طور میانگین حدود ۲۹٬۶۰۰ تومان است. ارزش کل بازار رمزارزها به ۱.۰۷ تریلیون دلار رسیده و حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱ میلیارد دلار بوده است.
تحلیل وضعیت فعلی بازار ارز دیجیتال و بیت کوین
بیت کوینی که حتی به ۲۵٬۲۰۰ دلار هم رسید، وارد یک فاز اصلاحی شد. تنش‌های بین اوکراین و روسیه و همچنین چین و تایوان در این ناپایداری بی‌تاثیر نبوده‌اند؛ همچنین گزارش‌های تورم بالا و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره، نگرانی زیادی در بازارهای مالی ایجاد کرده است.
بررسی رفتار نهنگ‌های بیت کوین که بین ۱۰۰ تا ۱۰ هزار بیت کوین دارند نشان می‌دهد که آن‌ها که نزدیک به ۴۰ هزار واحد خریداری کرده‌ بودند، پس عدم موفقیت در شکست مقاومت ۳۰ هزار واحد از بیت کوین‌هایشان را فروخته‌اند. این یعنی اقدام به نوسان‌گیری کرده و فعلا در انتظار روند صعودی نیستند.
بررسی رفتار ماینرهای بیت کوین که حدود ۱.۸۶ میلیون بیت کوین دارند، نشان می‌دهد که پس از مدتی توقف در فروش این رمزارز آن‌‌ها در کانال ۲۴ هزار دوباره شروع به فروختن بیت کوین‌هایشان کرده‌اند. می‌توان این طور برداشت کرد که ماینرها هم انتظار افزایش قیمت بیشتر را نداشته‌اند.
صرافی‌ها دیگر گروهی هستند که بیت کوین‌های زیادی دارند و بررسی جریان ورودی و خروجی رمزارزهای آن‌ها اطلاعاتی را به ما می‌دهد. این بررسی به ما نشان می‌دهد که حدود ۱۰ هزار بیت کوین در مجموع از صرافی‌ها خارج شده است. از کنار هم قرار دادن این دیتای درون زنجیره‌ای و رفتار نهنگ‌ها، می‌توان نتیجه گرفت که نهنگ‌ها اقدام به فروش کرده و خریداران خرد در صرافی‌ها بیت کوین خریداری کرده‌اند.
وقتی بیت کوین در کانال ۲۴ هزار دلاری بود، تحلیل تکنیکال نیز احتمال کاهش قیمت را بیشتر نشان می‌داد. قیمت به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۲۳٬۵۰۰ دلار حرکت کرد. جایی که حد وسط RSI تعادل در عرضه و تقاضا را نشان می‌داد.
پایین‌تر آمدن قیمت افزایش عرضه را به همراه داشت و همین‌طور هم شد. قیمت بیت‌ کوین به سمت میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۲۲٬۱۰۰ دلار و پایین‌تر از آن حرکت کرد. در مجموع شرایط فعلی به گونه‌ای است که انتظار قیمت‌های پایین‌تر را نیز می‌توان داشت.
 
کد مطلب: 172180
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *