۰
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵

وزیر دفاع روسیه: روسیه ۳ بار موشک مافوق صوت کینژال در اوکراین مستقر کرده است

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، مسکو در طول عملیات نظامی ویژه در اوکراین سه بار موشک‌های مافوق صوت کینژال را مستقر کرده است.
وزیر دفاع روسیه: روسیه ۳ بار موشک مافوق صوت کینژال در اوکراین مستقر کرده است
به گزارش مردم سالاری آنلاین، موشک‌های کینژال بخشی از مجموعه تسلیحات مافوق صوت جدیدی هستند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی در جریان سخنرانی جنگ‌طلبانه اعلام کرد. پوتین در آن سخنرانی گفته بود که این تسلیحات مافوق صوت می‌توانند هر نقطه از جهان را هدف بگیرند و از سپر دفاع موشکی ساخت آمریکا نیز بگریزند.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در جریان سخنرانی در تلویزیون ملی کشورش گفت: این موشک‌ها موثر بودن خود را در هدف گرفتن اهداف با ارزش در هر سه مورد ثابت کرده‌اند.
وی این موشک‌ها را به عنوان موشک‌هایی که قابل مقایسه با تسلیحات دیگر نیستند و همچنین به عنوان موشک‌هایی که ساقط کردنشان در هنگام پرواز تقریبا غیرممکن است، تحسین کرد.
شویگو در مصاحبه‌ای با شبکه روسیه ۱ گفت: ما موشک‌ کینژال را سه بار در طول عملیات نظامی ویژه در اوکراین مستقر کرده‌ایم. در هر سه مورد، این موشک ویژگی‌های درخشانی نشان داد.
روسیه نخستین بار حدود یک ماه پس از اعزام ده‌ها هزار نیرو به اوکراین از موشک کینژال در خاک همسایه خود استفاده کرده و انبار بزرگی از تسلیحات را در منطقه ایوانو-فرانکیوسکی واقع در غرب اوکراین هدف گرفت.
وزارت دفاع روسیه به تازگی اعلام کرد که سه فروند جنگنده میگ ۳۱ ای مجهز به موشک‌های کینژال را در منطقه کالینینگراد مستقر کرده است؛ کالینینگراد یکی از مناطق ساحلی حوزه بالتیک روسیه است که میان لهستان و لیتوانی، دو تن از اعضای ناتو و اتحادیه اروپا قرار دارد.
پوتین ماه گذشته در روز نیروی دریایی روسیه اعلام کرد، نیروی دریایی در ماه‌های آتی موشک‌های کروز مافوق صوت زیرکن دریافت می‌کند. این موشک‌ها می‌توانند ۹ برابر سرعت صوت پرواز کنند و از پدافندهای هوایی پیشی بگیرند.
کد مطلب: 172342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *