۰
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵

چالش ساماندهی معتادان متجاهر از زبان دبیرکل ستادمبارزه با موادمخدر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یکی از چالش‌های ساماندهی معتادان متجاهر را مدت زمان نگهداری آنها در مراکز ترک اعتیاد عنوان کرد و گفت که این مدت زمان باید افزایش یابد لذا با گسترش ظرفیت و اصلاح قانون، معتادان متجاهر ساماندهی می‌شوند.
چالش ساماندهی معتادان متجاهر از زبان دبیرکل ستادمبارزه با موادمخدر
به گزارش مردم سالاری آنلاین، سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر برای ساماندهی معتادان متجاهر اظهار کرد: یکی از چالش‌ها مدت زمان نگهداری است که این مدت زمان باید افزایش یابد؛ متاسفانه در سال‌هایی که قانون نوشته می‌شد، غفلت و این موضوع دیده نشد.
وی ادامه داد: با گسترش ظرفیت و اصلاح قانون، معتادان متجاهر ساماندهی می‌شوند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص مدت زمان مناسب برای نگهداری معتادان متجاهر در مراکز نگهداری ماده ۱۶ اظهار کرد: معتادان معمولی با معتادان متجاهر فرق دارند. آنها (معتادان متجاهر) تمام مراحل را طی کرده‌اند و درمان نشده‌اند. پیش‌بینی و برآوردی که کارشناسان کرده‌اند در گام اول مدت زمان حداقل ۲ سال است که این افراد سم‌زدایی شوند و سپس اقدامات روان‌درمانی برای آنها صورت گیرد و مهارت‌ بیاموزند و سپس از مرکز خارج شوند. این مدت زمان را دو سال پیش‌بینی کرده‌اند، نه یک تا سه ماه.
مومنی در بخش دیگری در پاسخ به سوالی درخصوص برخی اظهارات کارشناسان که با نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ مخالفت دارند و معتقدند که مراکز کاهش آسیب اثرگذاری بیشتری دارند، بیان کرد: قانون برتر از همه نگاه‌ها است. قانون گفته کسی که معتاد شده باید خود را درمان کند و معتادانی که داوطلب هستند به این مراکز می‌آیند؛ اما تجاهر به اعتیاد و مصرف در منظر مردم موضوع دیگری است که در حوزه ماده ۱۶ قانون است. 
وی با بیان اینکه همه دنیا و سازمان ملل از تمام اقدامات ما (ایران) تقدیر می‌کنند، افزود: قانون گفته معتاد معمولی داوطلبانه به آن مراکز می‌رود و معتاد متجاهر به مراکز ماده ۱۶ می‌رود، اما کسی هم مانع کاری نشده است؛ معتادان متجاهر می‌توانند خود را درمان کنند و برنگردند. اگر کافی بود (اثربخشی مراکز کاهش آسیب) چرا اکنون این تعداد معتاد متجاهر است؟. قانون برتر از همه نگاه‌های شخصی است.
کد مطلب: 172347
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *