۰
پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۰
روزنامه جمهوری اسلامی:

کاسبان تحریم در ایران با سران اسرائیل برای مخالفت با برجام متحد هستند

بعد از تحویل پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا درباره برجام و اینکه نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات برجامی آن را «معقول» دانست، همه منتظر ماندند تا آمریکا نظر خود را درباره این متن و ملاحظات ایران درباره آن اعلام کند. همه چیز حکایت از این دارند که دولت‌های ایران و آمریکا با رسیدن به توافق برجامی و رفع تحریم‌ها تمایل دارند ولی موانعی وجود دارند که اعلام این توافق را به تأخیر می‌اندازند.
کاسبان تحریم در ایران با سران اسرائیل برای مخالفت با برجام متحد هستند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، جمهوری اسلامی نوشت:موانع اعلام توافق برجامی، سه دسته هستند. دسته اول را تندروهای حزب جمهوریخواه آمریکا تشکیل می‌دهند. آنها همان کسانی هستند که دونالد ترامپ را به خارج ساختن آمریکا از برجام تشویق کردند و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران تشدید شد.
دسته دوم، مخالفان برجام در ایران هستند که از آنها به «کاسبان تحریم» یاد می‌شود. این دسته، در دستگاه‌های مختلف اجرائی، سیاسی، رسانه‌ای و بخش خصوصی حضور دارند و چون رفع تحریم‌ها را به زیان منافع خود می‌دانند، همواره با برجام مخالفت می‌کنند و اکنون احیاء آن را برنمی‌تابند.
دسته سوم، صهیونیست‌ها و سران رژیم صهیونیستی هستند که با جمهوری اسلامی ایران دشمنی کینه‌توزانه دارند و همواره خواهان باقی ماندن مردم ایران در فشارهای اقتصادی و تنگناهای معیشتی هستند. آنها چون می‌دانند رسیدن به توافق برجامی منجر به رفع تحریم‌ها و حل بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران می‌شود، بشدت با این توافق مخالفت می‌کنند و در این راه از لابی صهیونیستی در آمریکا نیز کمک می‌گیرند. تعدادی از اعضای کنگره و سنای آمریکا هم از صهیونیست‌هائی هستند که برای رژیم صهیونیستی کار می‌کنند و از هیچ اقدامی برای جلوگیری از به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی دریغ نمی‌نمایند.
اتحاد عملی این سه دسته که فعالانه علیه احیاء برجام و رفع تحریم‌ها تلاش می‌کنند، تاکنون موجب به تأخیر افتادن نهائی شدن توافق برجامی شده است. دولت سیزدهم باید با اراده‌ای قوی با «کاسبان تحریم» مقابله کند و برای احیاء برجام و رفع تحریم‌ها با عزمی راسخ اقدام نماید. در میان کاسبان داخلی تحریم، افرادی وجود دارند که نقش «کاترین شکدم» و «ایلی کوهن» را بازی می‌کنند و زمانی فراخواهد رسید که نقاب از چهره آنها کنار خواهد رفت و نفوذی بودن آنها به اثبات خواهد رسید. اینان هرچند به‌ظاهر، خود را حامی دولت سیزدهم وانمود می‌کنند ولی با اصل نظام جمهوری اسلامی و منافع مردم این کشور مخالفند و دولتمردان ما نباید مقهور اراده آنها شوند. مردم در انتظار احیاء برجام و رفع تحریم‌ها هستند و واکنش‌های مثبت بازار سکه و ارز در روزهائی که اخبار مثبتی درباره نزدیک شدن به توافق به گوش می‌رسد، این واقعیت را به اثبات می‌رسانند.
کد مطلب: 172597
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *