۰
جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۰
آخرین وضعیت بازارها در هفته اول شهریور

بورس عقب رفت/ خریداران طلا چقدر زیان کردند؟

در اولین هفته شهریور ماه بازارهای ایران با تغییرات اندک اما مهم روبرو شدند.
بورس عقب رفت/ خریداران طلا چقدر زیان کردند؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بازارهای ایران در هفته‌های اخیر تحت تاثیر ابهامات ایجاد شده در مذاکرات احیای برجام قرار داشت.
قیمت دلار در هفته منتهی به ۴ شهریور، رشد بسیار اندکی داشت و هر دلار در کف کانال ٢٨ هزار تومان هفته را به پایان برد. در بازار آزاد نیز معامله‌گران قیمت را بین ۲۹۲۰۰ تا ۲۹۶۰۰ تومان اعلام کردند. هر چند بازار قابل پیش‌بینی نیست اما برخی معتقدند احیای برجام می‌تواند بازار ارز را با واکنش مثبت مواجه کند.

قیمت طلا
با وجود رشد قیمت دلار اما بازدهی بازار طلا در هفته منتهی به ۴ شهریور ۱۴۰۱، باافت ۵،۹۷ درصدی همراه بود.
قیمت هر گرم طلا در روز پنجشنبه به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۰۱ تومان رسید. این در حالی است که هر گرم طلا در روز ۲۷ مرداد، یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۰۱ تومان معامله می‌شد.
قیمت سکه
خریداران بازار سکه در هفته جاری سود کردند. این بازار در هفته منتهی به ۴ شهریور ۱۴۰۱ با رشد اندک همراه بود. این رقم، بیشترین بازدهی مثبت در میان بازارهای مالی محسوب می‌شود. این در حالی است که بازار سکه هفته گذشته را با ۷،۷۷ درصد افت به پایان رساند و بیشترین بازدهی منفی را به خود اختصاص داده بود.
قیمت سکه طرح جدید روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و روز ۲۷ مرداد ۱۳ میلیون و ۶۵۹ هزار تومان اعلام شد.
در پایان هفته جاری قیمت سکه به کانال ۱۴ میلیون تومان بازگشت. سکه طرح قدیم، بار دیگر به کانال ۱۳ میلیون تومان صعود کرد.
قیمت اونس نیز هفته‌ای نوسانی را پشت سر گذاشت و اکنون در کانال ۱۷۰۰ دلاری، روند افزایشی دارد.
بورس
شاخص کل بورس نیز در هفته جاری افت کرد. شاخص کل بازار سرمایه، چهارشنبه ۲ شهریور را در سطح یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۳۷۲ واحد به پایان رساند.
این در حالی است که شاخص کل بورس، در آخرین روز کاری هفته گذشته، چهارشنبه ۲۶ مرداد، به یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۴۰۴ واحد رسیده بود. این ارقام به معنای افت ۰،۶۲ درصدی شاخص کل است.
کد مطلب: 172738
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *